WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Czarny Łabędź |
Tytuł oryginalny | Black Swan |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 21 stycznia 2011 |
Reżyseria | Darren Aronofsky |
Zdjęcia | Matthew Libatique |
Scenariusz | Mark Heyman, Andres Heinz |
Obsada | Natalie Portman, Mila Kunis, Winona Ryder, Vincent Cassel, Toby Hemingway, Sebastian Stan, Barbara Hershey, Janet Montgomery, Ksenia Solo, Marty Krzywonos |
Muzyka | Clint Mansell |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 103 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Styl i wykonanie, czyli „Czarny łabędź”Piotr Dobry, Jakub Gałka, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Joanna Pienio, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska Kolejnym z najważniejszych filmów roku 2011 będzie dla nas „Czarny łabędź” Darrena Aronofsky’ego. I tu nie obyło się bez kontrowersji. Stylowe kino budzące emocje, czy płaski film bez przesłania? A może jedno i drugie?
Piotr Dobry, Jakub Gałka, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Joanna Pienio, Konrad Wągrowski, Zuzanna WitulskaStyl i wykonanie, czyli „Czarny łabędź”Kolejnym z najważniejszych filmów roku 2011 będzie dla nas „Czarny łabędź” Darrena Aronofsky’ego. I tu nie obyło się bez kontrowersji. Stylowe kino budzące emocje, czy płaski film bez przesłania? A może jedno i drugie? Darren Aronofsky |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Czarny Łabędź |
Tytuł oryginalny | Black Swan |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 21 stycznia 2011 |
Reżyseria | Darren Aronofsky |
Zdjęcia | Matthew Libatique |
Scenariusz | Mark Heyman, Andres Heinz |
Obsada | Natalie Portman, Mila Kunis, Winona Ryder, Vincent Cassel, Toby Hemingway, Sebastian Stan, Barbara Hershey, Janet Montgomery, Ksenia Solo, Marty Krzywonos |
Muzyka | Clint Mansell |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 103 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Nie zgadzam się, że ten film jest płytki. Jest opowieścią o walce pomiędzy "jasną" a "ciemną" stroną człowieka, o pięknie i sile Sztuki, o życiu na pograniczu szaleństwa - taki XIX-wieczny romantyzm we współczesnej wersji. Albo się czuje te klimaty, albo nie. Nina nie jest postacią nierealistyczną, choć oczywiście pewne jej cechy zostały przerysowane i przetworzone dla uzyskania większego efektu i symbolicznej wymowy. Ten film być może rzeczywiście nie posiada morału, jakiegoś stricte dydaktycznego przesłania, ale opowiada o pewnym, bardzo specyficznym świecie - przekazuje konkretne emocje, które rozumiem i po części zawsze podzielałam. Możliwe, że filmy opowiadające np. o śmierci dziecka będą wydawały się głębokie większej ilości ludzi, bo taka sytuacja zraniłaby prawie każdego. Historia artystki, którą Sztuka w pewnym momencie na swój sposób pożera, to dla większości zupełna abstrakcja, nierealistyczna fantazja. Motyw lustra został, moim zdaniem, użyty głównie nie w funkcji symbolicznej (choć ona też jest ważna), lecz dla zbudowania nastroju obsesyjności i napięcia, tak istotnego dla oddania "pejzażu wewnętrznego" autora - typowo "romantyczny" chwyt. Jak u Mickiewicza, gdzie krajobraz współgra z psychicznym stanem bohatera.
"Motyw lustra został, moim zdaniem, użyty głównie nie w funkcji symbolicznej (choć ona też jest ważna), lecz dla zbudowania nastroju obsesyjności i napięcia, tak istotnego dla oddania "pejzażu wewnętrznego" autora* - typowo "romantyczny" chwyt."
*oczywiście nie "autora", tylko "bohaterki"
wszystko fajnie, ale o czym ten film jest wiedzieliśmy jeszcze przed premierą. jak wątki zostały poprowadzone zobaczyliśmy na filmie. czyste rzemiosło, zero sztuki - co może byłoby wybaczalne gdyby to był film o rzemieślnikach.
zaczynam się zastanawiac czy kluczowym dla tej dyskusji nie jest pytanie o znajomośc innych filmów reżysera przez dyskutantów. bo (z calym szacunkiem dla kina akcji), ale Aronofsky to nie Emmerich. gdyby Emmerich nakręcił taki film, byłoby to jego wybitnym osiągnięciem. i mam wrażenie, że są tu ludzie, dla których Aronofsky to nie znak jakości tylko taki kolejny reżyserek od sequeli AvP lub Piły, któremu trafiło się nakręcic Dobry Film O Głębokim Przesłaniu Którego Krytyk Nie Rozumie
a może się mylę?
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Do sedna: Darren Aronofsky. Czarny łabędź
— Marcin Knyszyński
Porażki i sukcesy A.D. 2011
— Piotr Dobry, Łukasz Gręda, Mateusz Kowalski, Karol Kućmierz, Joanna Pienio, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
„Szpieg” filmem roku 2011 według Stopklatki i „Esensji”!
— Esensja
„Prawdziwe męstwo” filmem pierwszego kwartału 2011
— Esensja
Dobry i Niebrzydki: „Wstręt” w baletkach, czyli prawdziwa sztuka rodzi się w bólach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski
Czarny łabędź, biały łabędź
— Krzysztof Czapiga
Do kina marsz: Styczeń 2011
— Esensja
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński
NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Esensja ogląda: Październik 2014 (1)
— Kamil Witek, Konrad Wągrowski, Jarosław Loretz, Piotr Dobry
Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski
dołączam do grona krytyków i zgadzam się, ze film jest przereklamowany. relacje z matką? te sceny aż prosiły się o grozę znaną z "Pianistki". szaleństwo? Aronofsky udowodnił, że potrafi pokazac to lepiej (Sara Goldfarb). film jak na możliwości artystyczne reżysera JEST płaski. Aronofsky sprawia wrażenie wypalonego reżysera, który podjął się stymulującego tematu dla odzyskania straconego ducha. nie udało się. za kilka lat już nikt nie bedzie pamiętał w którym roku ten film miał w ogóle premierę.