EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Selekcja |
Data premiery | 23 lutego 1984 |
Reżyseria | Tadeusz Kijański |
Zdjęcia | Andrzej Pieczyński, Jacek Witkowski, Tomasz Majcherowicz, Zbigniew Malinowski, Robert Sojka |
Scenariusz | Waldemar Łysiak |
Obsada | Henryk Talar, Marek Walczewski, Andrzej Szalawski, Marek Bargiełowski, Paweł Nowisz, Emil Karewicz, Tadeusz Włudarski, Marek Kondrat, Zdzisław Wardejn, Włodzimierz Nowak, Wojciech Alaborski, Stanisław Brudny, Marek Lewandowski, Marek Obertyn, Jerzy Dominik, Piotr Machalica, Wanda Koczeska, Ewa Borowik, Magdalena Wołłejko |
Muzyka | Andrzej Korzyński |
Rok produkcji | 1984 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 98 min |
Gatunek | sensacja |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: „Capo di tutti capi”Tajemnicą poliszynela było, że pod pseudonimem literackim Valdemar Baldhead w czasach Polski Ludowej krył się… Waldemar Łysiak. Pod tym nazwiskiem opublikował on w 1980 roku zbiór opowiadań kryminalnych i sensacyjnych „Perfidia”. Jedno z nich cztery lata później stało się kanwą znakomitego przedstawienia Tadeusza Kijańskiego „Selekcja”. Scenariusz napisał do niego sam autor prozy. Tyle że tym razem zrezygnował już z kamuflażu.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: „Capo di tutti capi”Tajemnicą poliszynela było, że pod pseudonimem literackim Valdemar Baldhead w czasach Polski Ludowej krył się… Waldemar Łysiak. Pod tym nazwiskiem opublikował on w 1980 roku zbiór opowiadań kryminalnych i sensacyjnych „Perfidia”. Jedno z nich cztery lata później stało się kanwą znakomitego przedstawienia Tadeusza Kijańskiego „Selekcja”. Scenariusz napisał do niego sam autor prozy. Tyle że tym razem zrezygnował już z kamuflażu. Tadeusz Kijański |
EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Selekcja |
Data premiery | 23 lutego 1984 |
Reżyseria | Tadeusz Kijański |
Zdjęcia | Andrzej Pieczyński, Jacek Witkowski, Tomasz Majcherowicz, Zbigniew Malinowski, Robert Sojka |
Scenariusz | Waldemar Łysiak |
Obsada | Henryk Talar, Marek Walczewski, Andrzej Szalawski, Marek Bargiełowski, Paweł Nowisz, Emil Karewicz, Tadeusz Włudarski, Marek Kondrat, Zdzisław Wardejn, Włodzimierz Nowak, Wojciech Alaborski, Stanisław Brudny, Marek Lewandowski, Marek Obertyn, Jerzy Dominik, Piotr Machalica, Wanda Koczeska, Ewa Borowik, Magdalena Wołłejko |
Muzyka | Andrzej Korzyński |
Rok produkcji | 1984 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 98 min |
Gatunek | sensacja |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Nieczęsto widzowie w latach 50. i 60. ubiegłego wieku mieli okazję oglądać Zbigniewa Cybulskiego w przedstawieniach teatralnych. Każda taka rola zasługuje więc na uwagę. Wyreżyserowany przez Jerzego Gruzę „Sammy” to monodram autorstwa Brytyjczyka Kena Hughesa, w którym aktor znany przede wszystkim z „Popiołu i diamentu” wciela się w drobnego kombinatora próbującego zebrać pieniądze na spłatę długu.
więcej »Z okazji zbliżających się Świąt proponuję rzut oka na franczyzę okołofilmową sprzed 30 lat.
więcej »Chociaż o brytyjskim dramatopisarzu i prozaiku Patricku Hamiltonie dzisiaj już mało kto pamięta, wielbiciele klasycznych thrillerów psychologicznych sprzed dekad powinni kojarzyć przynajmniej dwie z jego sztuk, które dotarły do Hollywoodu – „Gasnący płomień” oraz „Sznur”. Ta pierwsza doczekała się także inscenizacji w ramach Teatru Sensacji „Kobra”, a reżysersko odpowiadał za to… Andrzej Łapicki.
więcej »Franczyza lat 80.
— Jarosław Loretz
Dysonans motoryzacyjny
— Jarosław Loretz
Obrandowani
— Jarosław Loretz
Na wywczasie
— Jarosław Loretz
W kupie raźniej
— Jarosław Loretz
Proszę szanownej wycieczki
— Jarosław Loretz
Och jej, ja tu faktycznie mam tatuaż
— Jarosław Loretz
Proszę oddać mi kapelusz. W środku tkwi połowa mojego czerepu
— Jarosław Loretz
Superman z napędem kobiecym
— Jarosław Loretz
Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Końcowe odliczanie
— Sebastian Chosiński
Uparty inspektor
— Sebastian Chosiński
Wielopiętrowe kłamstwo, okrutna prowokacja
— Sebastian Chosiński
Okno z widokiem na… bank
— Sebastian Chosiński
Zaczyka nie wybaczę!
— Sebastian Chosiński
Rzekomy gwałt, prawdziwa zbrodnia
— Sebastian Chosiński
Ojciec marnotrawny i syn niewierny
— Sebastian Chosiński
Mafia potęgą jest – i basta!
— Sebastian Chosiński
Kto popchnął do zdrady?
— Sebastian Chosiński
„Przebierz się, Pawłowski!”
— Sebastian Chosiński
Esensja czyta: Październik-listopad 2009
— Jędrzej Burszta, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Michał Kubalski, Marcin T.P. Łuczyński, Joanna Słupek, Mieszko B. Wandowicz, Konrad Wągrowski, Krzysztof Wójcikiewicz
Esensja czyta: III kwartał 2008
— Michał Foerster, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Michał Kubalski, Daniel Markiewicz, Paweł Sasko, Konrad Wągrowski, Marcin T. P. Łuczyński
Stopniowania ciąg dalszy
— Marcin Łuczyński
Imperium filozofów
— Marcin Łuczyński
Wilczy salon
— Marcin Łuczyński
Tu miejsce na labirynt…: Pożegnanie w świetnym stylu
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: „Ну, погоди”, Abzał!
— Sebastian Chosiński
Na progu (oby wielkiej) kariery
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Duchy, ruiny, łzy
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Od undergroundowego goryla do superbohaterów. Zagmatwane losy Missus Beastly
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Depresja gangstera
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Epifania w rytmie bluesa
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Jeden mały wisiorek, a tyle komplikacji
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Komeda na trio jazzowe i kwartet smyczkowy
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Dziki Wschód w obronie Stalingradu
— Sebastian Chosiński