Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Wai Keung Lau, Siu Fai Mak
‹Trylogia Infernal Affairs›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTrylogia Infernal Affairs
Tytuł oryginalnyInfernal Affairs Trilogy
ReżyseriaWai Keung Lau, Siu Fai Mak
ZdjęciaChristopher Doyle, Yiu-Fai Lai, Wai Keung Lau, Man-Ching Ng
Scenariusz
ObsadaAndy Lau, Tony Leung Chiu Wai, Anthony Wong, Kelly Chen, Edison Chen, Leon Lai
MuzykaKwong Wing Chan
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiChiny, Hong Kong, Singapur
Czas trwania300 min
ParametryDolby Digital 5.1; format: 1,85:1
WWW
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Orient Express: (1) Krety, pancerniki i wampiry

Esensja.pl
Esensja.pl
Konrad Wągrowski
« 1 2 3

Konrad Wągrowski

Orient Express: (1) Krety, pancerniki i wampiry

Skośnym okiem
A na koniec garść wieści.
I. Koniec roku i początek następnego to oczywiście czas przyznawania nagród. Nawet w Azji. Za kilka lat z pewnością uda mi się odgadnąć, które nagrody są mniej, a które bardziej ważne.
Ogłoszono nominacje Japońskiej Akademii Filmowej. Oto niektóre kategorie:
Najlepszy japoński film:
Memories of Tomorrow (Ashita no Kioku)
YAMATO (Otoko-tachi no YAMATO)
Suite Dreams (The Uchoten Hotel)
Love and Honor (Bushi no Ichibun)
Hula Girls (Hula Girl)
(jak widać, Japońska Akademia nie podziela moich sądów – „Yamato” zgarnął też większość nominacji w kategoriach technicznych)
Najlepszy film animowany:
Arashi no Yoruni
Tales from Earthsea (Gedo Senki)
The Girl who Conquered Time (Toki wo Kakeru Shojo)
Brave Story
Meitantei Konan Tantei tachi no Requiem
Wreszcie najlepszy film zagraniczny:
Miasto gniewu
Kod da Vinci
Sztandar Chwały
Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka
Hotel Ruanda
„Kod da Vinci” wśród najlepszych?! Jednak różnice kulturowe są duże…

II. Nominacje do prestiżowej (podobno) nagrody Blue Ribbon:
Najlepszy film japoński:
„Memories of Tomorrow”, „Murder of the Inugami Clan”, „Kamiya Etsuko no Seishun”, „Kamome Diner”, „Memories of Matsuko”, „Suite Dreams”, „Saga no Gabai Bachan”, „The Letter”, „DEATH NOTE”, „Nada Soso”, „Sinking of Japan”, „A Hardest Night”, „Professor and his Beloved Equation”, „Honey and Clover”, „HANA”, „Love and Honor”, „Hula Girls”, „Machiaishitsu”, „Brothers Mamiya”, „What the Snow Brings”, „Sway”
Najlepszy film zagraniczny:
„Letters from Iwo Jima”, „King and the Clown” (koreański kandydat do tegorocznego Oscara), „Capote”, „The Host” (koreański przebój SF ostatnich miesięcy), „Good Night and Good Luck”, „Miasto gniewu”, „Casino Royale”, „Kod da Vinci”, „Słońce” (film Sokurowa o cesarzu Hirohito, można go było u nas zobaczyć na Era Nowe Horyzonty we Wrocławiu), „Riding Alone for Thousand Miles”, „Sztandar chwały”, „Wierny ogrodnik”, „ Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka „, „Diabeł ubiera się u Prady”, „Tajemnica Brokeback Mountain”, „Hotel Ruanda”, „Mission: Impossible III”, „Wiatr buszujący w jęczmieniu”, „Lot 93”, „World Trade Center”
Przyznacie, że trochę dziwne zestawienie? „Kod da Vinci” konkuruje z filmem Sokurowa?
Aby nie przeciążać czytelnika, pozwolę sobie pominąć liczne nominacje aktorskie (ze znanych nam twarzy pojawia się tam chyba jedynie Ken Watanabe – ten z „Ostatniego samuraja” i „Wyznań gejszy”).
Ogłoszenie zwycięzców 13 lutego.

III. Większość koreańskich nagród Blue Dragon zgarnął „The Host” – efektowny „monster movie”, thriller SF z elementami horroru i komedii z potworem-pasożytem w roli głównej. Fajny kraj ta Korea, skoro takie filmy zgarniają nagrody, nieprawdaż? Wyobraźcie sobie, że w Polsce w rywalizacji filmu o megarobaku-mutancie z najnowszym dziełem Zanussiego jury w Gdyni przyznaje nagrodę temu pierwszemu…
Chodziły kiedyś pogłoski, że Gutek miał ściągnąć „Hosta” do Polski – ale ostatnio jakoś ucichło…
Więcej o Niebieskich Smokach: The Korea Society film journal

IV. Najbardziej kasowe rodzime filmy w Japonii w ostatnim roku to:
  1. Tales from Earthsea
  2. Umizaru 2 – Test of Trust
  3. Suite Dreams
  4. Death Note the Last Name
  5. Sinking of Japan
  6. Yamato
  7. Pocket Monster
  8. Doraemon
  9. Nada Soso
  10. Meitantei Konan
Zwycięski film w tej klasyfikacji to ekranizacja powieści Ursuli K. Le Guin w wersji animowanej. Co ciekawe – reżyserem jest syn Hayao Miyazkiego – Goro (Le Guin podobno chciała, by był to sam Hayao). Niestety, według krytyków dzieło syna nie dorasta do pięt filmom ojca.

Gdy spojrzymy na listę filmów spoza Japonii, na które lubili chodzić mieszkańcy kraju Kwitnącej Wyspy, okazuje się, że nie są aż tak bardzo różni od nas:
  1. Harry Potter i Czara Ognia
  2. Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka
  3. Kod Da Vinci
  4. Opowieści z Narni: Lew, Czarownica i Stara szafa
  5. Mission: Impossible III
  6. Mr. and Mrs. Smith
  7. Plan lotu
  8. Kurczak Mały
  9. World Trade Center
  10. King Kong
Jak widać, różni nas głównie kwestia popularności filmów o papieżu i ekranizacji Grocholi – ale w sumie trudno się dziwić…

V. W grudniu miała miejsce premiera kolejnego filmu Park Chan-wooka (tego od „Oldboya” i „Pani Zemsty” – to pierwsza część mojego cyklu, więc jestem litościwy i wyjaśniam niektóre oczywistości). Film ma frapujący tytuł „I’m a Cyborg, But That’s OK” („Ssaibogeu-jiman gwoenchanha” – Jestem cyborgiem, ale niech będzie). Dzieło to jednak odbiega mocno od poprzednich filmów tego reżysera i jest dramatem w realiach szpitala psychiatrycznego wraz z bardzo dziwną love story między dwojgiem pacjentów. W każdym razie, Park Chan-wook następny film ma zamiar nakręcić o wampirach.
Na pierwszy raz chyba wystarczy… Do zobaczenia za miesiąc.
koniec
« 1 2 3
15 stycznia 2007

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz

Potwór grubszego kalibru
— Jarosław Loretz

Tanie lokum z haczykiem
— Jarosław Loretz

Aktor enigmatyczny
— Ewa Drab

Romanse z nutką szaleństwa
— Jarosław Loretz

Kto dziś tak umie kochać…
— Sebastian Chosiński

Przystojny zdolny
— Ewa Drab

Historia pewnego zniknięcia
— Joanna Pienio

Japoński Kubrick horroru filozoficznego
— Konrad Wągrowski

Kolejna historia z wampirami
— Mateusz Kowalski

Tegoż twórcy

W hołdzie japońskiej animacji
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.