Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Sierpień 2008

Esensja.pl
Esensja.pl
Idąc śladem lubianego cyklu „Do księgarni marsz” poświęconego interesującym zapowiedziom książkowym, postanowiliśmy uruchomić podobny poradnik filmowy. W pierwszej edycji znajdziecie rekomendację aż pięciu filmów – wbrew pozorom coś poza „Batmanem” pojawia się w sierpniu w naszych kinach. Dodatkowo mała reprezentacja DVD.

Esensja

Do kina marsz: Sierpień 2008

Idąc śladem lubianego cyklu „Do księgarni marsz” poświęconego interesującym zapowiedziom książkowym, postanowiliśmy uruchomić podobny poradnik filmowy. W pierwszej edycji znajdziecie rekomendację aż pięciu filmów – wbrew pozorom coś poza „Batmanem” pojawia się w sierpniu w naszych kinach. Dodatkowo mała reprezentacja DVD.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu, wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków.

MARSZ DO KINA:
Mroczny Rycerz
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tu rekomendacja jest chyba zbędna, ale jednak pozwolimy sobie wypunktować wszelkie „za”. Po pierwsze – „Batman: Początek” Christophera Nolana zachwycił prawie wszystkich miłośników kina komiksowego i dużą rzeszę widzów wcale za tym gatunkiem nieprzepadających, a tu mamy praktycznie tę samą ekipę – Bale’a, Caine’a, Oldmana, Murphy’ego, Freemana i znów Nolana za kamerą. Po drugie – słabe ogniwo poprzedniej części, Katie Holmes została zastąpiona przez uroczą Maggie Gyllenhaal. Po trzecie – za filmem ciągnie się mroczna i tragiczna legenda Heatha Ledgera, tu w roli Jokera. Po czwarte – film pobił już w Stanach wszelkie rekordy kasowe otwarcia. Po piąte – od razu zadebiutował na pierwszym miejscu listy najlepszych filmów wszech czasów serwisu www.imdb.com. Po szóste – krytycy też się zachwycają. Po siódme…
A my już od poniedziałku rozpoczynamy bardzo obszerny blok poświęcony Człowiekowi-Nietoperzowi. Zostańcie więc z nami.




WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Chłopaki też płaczą
Dlaczego wyróżniamy amerykańską młodzieżową komedię romantyczną, skazując się na wieczne potępienie ze strony Pawła T. Felisa? A choćby dlatego, że po premierze w USA film długo utrzymywał się w pierwszej setce najlepszych filmów wszech czasów serwisu iMDB, notując spadek (aczkolwiek nieznaczny) dopiero wtedy, kiedy zaczęli na niego głosować również ludzie z innych zakątków globu. Poza tym komedia otrzymała 85% pozytywnych recenzji w serwisie RottenTomatoes, co umieszcza ją w czołówce najlepiej ocenianych filmów roku. No, a poza tym jest to produkcja ekipy odpowiedzialnej za „40-letniego prawiczka”, „Wpadkę” i „Supersamca”, toteż skoro tamte komedie zyskały dużą przychylność Zgryźliwych Tetryków, dlaczego tak ma nie być i tym razem?




WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
[REC]
Hiszpańskie kino grozy przeżywa ostatnio renesans, więc nie powinno dziwić, że kolejny horror z kraju Cervantesa przyjmujemy z otwartymi ramionami. Zachodnie recenzje wręcz kipią entuzjazmem („Czegoś takiego jeszcze nie było!”, „Totalna rewolucja w historii filmów grozy”), film zdobywa szturmem festiwale ukierunkowane na fantastykę, a jankesom tak się spodobało, że już zdążyli nakręcić remake. Polską premierę tegoż zaplanowano na listopad, więc cieszymy się, że dane nam będzie zobaczyć wcześniej oryginał. Mamy nadzieję, że reżyser Jaume Balagueró po serii słabszych filmów spłaci wreszcie kredyt zaufania zaciągnięty świetnymi debiutanckimi „Bezimiennymi” sprzed dziewięciu lat.




Mamma mia!
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tak jak hiszpańskie kino grozy, tak i kinowe musicale przeżywają swój renesans. W zeszłym roku znakomity i pełen pozytywnej energii „Lakier do włosów”, w tym – rozbrzmiewająca klasycznymi piosenkami legendarnej ABBY – filmowa wersja święcącego od dekady triumfy na teatralnych deskach musicalu „Mamma Mia”. Krótko: jeśli chcecie posłuchać, jak piosenki słynnego szwedzkiego kwartetu śpiewają Meryl Streep i Pierce Brosnan, lepszej okazji już nie będzie. Przyznać trzeba, że ta filmowa wersja scenicznego musicalu z roku 1999 imponuje świetną obsadą. Oprócz wymienionej wcześniej dwójki, zobaczymy w filmie też Colina Firtha i Stellana Skarsgårda. To właśnie spośród tych trzech panów główna bohaterka Sophie ma odnaleźć swojego prawdziwego ojca. I choć wiemy skądinąd, że musicale w Polsce nie cieszyły się nigdy zbyt wielką popularnością, to z kolei na brak fanów ABBY nigdy nie mogliśmy narzekać – świadczy o tym repertuar większości popularnych stacji radiowych. Zapewne więc naród ruszy do kina choćby po to, by posłuchać piosenek, które słyszał już niejednokrotnie.




Niebo nad Paryżem
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Smak życia” Cédrica Klapischa spotkał się z serdecznym przyjęciem tak krytyki, jak i widzów. Ten sympatyczny film obyczajowy posłużył reżyserowi za narzędzie do pokazania współistnienia różnych kultur i światopoglądów oraz do zweryfikowania prawd o niezdecydowaniu młodych ludzi w poszukiwaniu ich tożsamości i życiowych celów. Druga część – krytykowana za sprowadzenie kina obyczajowego do szablonowej komedii romantycznej – nie zyskała już tak dobrej opinii, jak jej poprzednik, nie oznacza to jednak, że kolejny film w dorobku Klapischa nie jest wart obejrzenia. „Niebo nad Paryżem” to próba opisania przez reżysera francuskiej stolicy za pomocą kilku równoległych wątków, wykorzystanie uniwersalnych opowieści do stworzenia portretu tytułowej metropolii. Czy mu się to udało, warto przekonać się samemu, zwłaszcza że w obsadzie figurują takie nazwiska jak: Romain Duris, Juliette Binoche czy Fabrice Luchini.




MARSZ DO KINA… DOMOWEGO:
Ostatnia audycja
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Najlepszą rekomendacją filmu Roberta Altmana niech będzie wyrażona o nim niegdyś na naszych łamach opinia Kamili Sławińskiej:
„Nade wszystko jednak zapamiętam rok 2006 jako ten, w którym umarł Robert Altman. Ale zanim odszedł, tak pięknie się pożegnał, czarującym i bezpretensjonalnym „A Prairie Home Companion” – filmem może stosunkowo błahym w warstwie tematu, ale pełnym przedziwnej magii, ulotnego wdzięku, ukrytego w błahostkach – tego CZEGOŚ, czego ze świecą by szukać u niezliczonych młodszych naśladowców Altmana. Współcześni co prawda chętnie kupili altmanowski przepis na wielowarstwowy film z masą postaci, których skomplikowane losy okazują się łączyć ze sobą – ale nie posiedli maestrii starego wyjadacza. On jak nikt inny potrafił pokazać, że cały ten pozornie nieprzenikniony zamęt, który nazywamy życiem – poplątane nitki losów, nakładające się dialogi, cały ten zgiełk i zamieszanie – że to wszystko ma cel i sens, że układa się w zachwycającą, choć może czasem niepozorną całość. Za taki obraz świata na zawsze będę Altmanowi wdzięczna. I już teraz wiem, że będzie mi go – tego ostatniego prawdziwego dandysa Hollywood – bardzo, bardzo brakować.”
Yuva
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W kinach często brakuje filmów, które choć bardzo dobre, zostają wydane tylko na krążkach DVD. W tym miesiącu premierą godną polecenia jest na pewno film „Yuva” w reżyserii Maniego Ratnama. Choćby ze względu na osobę reżysera, warto się z filmem zapoznać. Mani Ratnam tworzy kino niepokojące, zaangażowane, często agresywne. W Polsce do tej pory można było zapoznać się tylko z jednym spośród jego filmów – „Dil se” to wstrząsająca opowieść o zemście, terroryzmie, krzywdach narodowych, subtelnie podkreślona tematem prawie obsesyjnej miłości, która wydaje się jedyną drogą ucieczki… „Yuva” to wielowątkowe kino, które mało przypomina znany w Polsce typ Bollywoodu, a z mainstreamem najbardziej łączą je gwiazdy pierwszego formatu, żeby wspomnieć tylko Ajaya Devgana, Rani Mukherji czy Abhisheka Bachchana.
koniec
1 sierpnia 2008

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Listopad 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Gdzie twój dom, Ziemianinie?
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Listopad 2012 (DVD i Blu-Ray)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Sierpień 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Bruce Wayne odchodzi
— Jakub Gałka

Esensja ogląda: Lipiec 2012
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

#occupygotham
— Michał R. Wiśniewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.