Do kina marsz: Marzec 2016Prezentujemy najciekawsze zapowiedzi kinowe na marzec 2016 r. Nie znaleźliśmy ich zbyt wiele. Cóż, prawie wszystko co ciekawe, pokazano przed Oscarami.
EsensjaDo kina marsz: Marzec 2016Prezentujemy najciekawsze zapowiedzi kinowe na marzec 2016 r. Nie znaleźliśmy ich zbyt wiele. Cóż, prawie wszystko co ciekawe, pokazano przed Oscarami. Kino Zrealizowany na podstawie powieści Patricii Highsmith, wysmakowany melodramat Todda Haynesa („Daleko od okna”, „Mildred Pierce”) o miłości dwóch kobiet w purytańskiej Ameryce lat pięćdziesiątych należał do najcieplej przyjętych filmów na ostatnim festiwalu w Cannes, ubiegał się o Oscara w aż sześciu kategoriach (a zasługiwał na przynajmniej jeszcze jedną nominację – za najlepszy film). Rooney Mara i Cate Blanchett zbierały pochwały za swoje kreacje, ale siła „Carol” tkwi nie tylko w „aktorskiej chemii”, ale również w zachwycających kostiumach Sandy Powell oraz zdjęciach Edwarda Lachmana, kapitalnie przywołujących klimat Nowego Jorku przeszłości. Rozgrywający się w trzech płaszczyznach czasowych, w 1999, 2014 i… 2025 roku film jest przekrojowym epickim spojrzeniem na współczesne Chiny i chiński kapitalizm i jego wpływ na relacje międzyludzkie w Państwie Środka. Ciepło przyjęty na festiwalu Nowe Horyzonty jest z pewnością wartą uwagi propozycją w polskich kinach. Francuski film z polskimi aktorkami (Agata Kulesza, Agata Buzek), z akcją toczącą się w polskim klasztorze, filmowaną w Polsce, z pewnością wzbudzi u nas zainteresowanie. Dramatyczna historia zgwałconych zakonnic jest też mocno osadzona w polskiej trudnej historii XX wieku. Film był pokazywany w Sundance, zbiera ogólnie dobre recenzje, powinien zapewnić porcję solidnych wzruszeń. Jeśli narzekacie, że dzisiejsze Saturday Night Live to już nie to, co kiedyś (trudno polemizować, choć odcinki tak dobre jak ten z Adamem Driverem dają nadzieję, że scenarzyści programu nie wypstrykali się jeszcze z wszystkich dobrych dowcipów), „Siostry” będą jak powrót przeszłości. Tina Fey i Amy Poehler, legendy SNL (które wcale nieźle poradziły sobie w życiu po odejściu z obsady programu), grają tu dwie siostry (niespodzianka!), które postanawiają zorganizować imprezę w rodzinnym domu, zanim ich rodzice zdążą go sprzedać. Zwiastuny produkcji Jasona Moore’a (tego od pierwszej – tej dobrej – części „Pitch Perfect”) zapowiadają kolejny film o dojrzałych ludziach, którzy zachowują się niekoniecznie dojrzale – więc nawet jeśli ktoś nie kocha Tiny i Amy (trochę nie wierzymy w istnienie takich osób), ale temat mu się nie znudził po „Kac Vegas”, „Druhnach” i „Sąsiadach”, powinien zajrzeć do kina. Także dlatego, że film w USA dostał kategorię wiekową „R” i możliwe, że jest choć trochę niegrzeczny. „Zabójczyni” została nagrodzona w Cannes za reżyserię i wygrała prestiżowy plebiscyt krytyków Sight & Sound na najlepszy film 2015 roku. To kostiumowa opowieść w stylu kina wuxia w klimacie greckiej tragedii o bohaterce, która, porwana w dzieciństwie i wyszkolona na tytułową zabójczynie musi zmierzyć się ze swą przeszłością. Ostrzegamy jednak, że film jest daleki od tempa chińskich filmów sztuk walki. To raczej powolna opowieść kontemplacyjna, której głównym atutem są przepiękne zdjęcia. 29 lutego 2016 |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Najlepsze filmy I kwartału 2016
— Esensja
Esensja ogląda: Marzec 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Szczęście w nieszczęściu
— Piotr Dobry
6. American Film Festival: 6 filmów nie do przegapienia
— Kamil Witek
Nowe Horyzonty 2015
— Konrad Wągrowski
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Para młoda i piraci
— Konrad Wągrowski
Co nam w kinie gra: Dotyk grzechu
— Urszula Lipińska, Jarosław Loretz
29 WFF: Dzień ósmy
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Urszula Lipińska, Jarosław Loretz
29 WFF: Dzień siódmy
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz
Pobawmy się w reinterpretację
— Małgorzata Steciak
Była sobie kobieta
— Joanna Pienio
Ja to ktoś inny
— Tomasz Rachwald
Coco przed, Coco po
— Przemysław Romański
Zbyt prosta elegancja
— Ewa Drab
Francuska miłość
— Piotr Czerkawski
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja