Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Marzec 2016

Esensja.pl
Esensja.pl
Prezentujemy najciekawsze zapowiedzi kinowe na marzec 2016 r. Nie znaleźliśmy ich zbyt wiele. Cóż, prawie wszystko co ciekawe, pokazano przed Oscarami.

Esensja

Do kina marsz: Marzec 2016

Prezentujemy najciekawsze zapowiedzi kinowe na marzec 2016 r. Nie znaleźliśmy ich zbyt wiele. Cóż, prawie wszystko co ciekawe, pokazano przed Oscarami.
Kino
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Carol
(2015, reż. Todd Haynes)
Zrealizowany na podstawie powieści Patricii Highsmith, wysmakowany melodramat Todda Haynesa („Daleko od okna”, „Mildred Pierce”) o miłości dwóch kobiet w purytańskiej Ameryce lat pięćdziesiątych należał do najcieplej przyjętych filmów na ostatnim festiwalu w Cannes, ubiegał się o Oscara w aż sześciu kategoriach (a zasługiwał na przynajmniej jeszcze jedną nominację – za najlepszy film). Rooney Mara i Cate Blanchett zbierały pochwały za swoje kreacje, ale siła „Carol” tkwi nie tylko w „aktorskiej chemii”, ale również w zachwycających kostiumach Sandy Powell oraz zdjęciach Edwarda Lachmana, kapitalnie przywołujących klimat Nowego Jorku przeszłości.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nawet góry przeminą
(2015, reż. Zhangke Jia)
Rozgrywający się w trzech płaszczyznach czasowych, w 1999, 2014 i… 2025 roku film jest przekrojowym epickim spojrzeniem na współczesne Chiny i chiński kapitalizm i jego wpływ na relacje międzyludzkie w Państwie Środka. Ciepło przyjęty na festiwalu Nowe Horyzonty jest z pewnością wartą uwagi propozycją w polskich kinach.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Niewinne
(2016, reż. Anne Fontaine)
Francuski film z polskimi aktorkami (Agata Kulesza, Agata Buzek), z akcją toczącą się w polskim klasztorze, filmowaną w Polsce, z pewnością wzbudzi u nas zainteresowanie. Dramatyczna historia zgwałconych zakonnic jest też mocno osadzona w polskiej trudnej historii XX wieku. Film był pokazywany w Sundance, zbiera ogólnie dobre recenzje, powinien zapewnić porcję solidnych wzruszeń.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Siostry
(2015, reż. Jason Moore)
Jeśli narzekacie, że dzisiejsze Saturday Night Live to już nie to, co kiedyś (trudno polemizować, choć odcinki tak dobre jak ten z Adamem Driverem dają nadzieję, że scenarzyści programu nie wypstrykali się jeszcze z wszystkich dobrych dowcipów), „Siostry” będą jak powrót przeszłości. Tina Fey i Amy Poehler, legendy SNL (które wcale nieźle poradziły sobie w życiu po odejściu z obsady programu), grają tu dwie siostry (niespodzianka!), które postanawiają zorganizować imprezę w rodzinnym domu, zanim ich rodzice zdążą go sprzedać. Zwiastuny produkcji Jasona Moore’a (tego od pierwszej – tej dobrej – części „Pitch Perfect”) zapowiadają kolejny film o dojrzałych ludziach, którzy zachowują się niekoniecznie dojrzale – więc nawet jeśli ktoś nie kocha Tiny i Amy (trochę nie wierzymy w istnienie takich osób), ale temat mu się nie znudził po „Kac Vegas”, „Druhnach” i „Sąsiadach”, powinien zajrzeć do kina. Także dlatego, że film w USA dostał kategorię wiekową „R” i możliwe, że jest choć trochę niegrzeczny.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Zabójczyni
(2015, reż. Hsiao-hsien Hou)
„Zabójczyni” została nagrodzona w Cannes za reżyserię i wygrała prestiżowy plebiscyt krytyków Sight & Sound na najlepszy film 2015 roku. To kostiumowa opowieść w stylu kina wuxia w klimacie greckiej tragedii o bohaterce, która, porwana w dzieciństwie i wyszkolona na tytułową zabójczynie musi zmierzyć się ze swą przeszłością. Ostrzegamy jednak, że film jest daleki od tempa chińskich filmów sztuk walki. To raczej powolna opowieść kontemplacyjna, której głównym atutem są przepiękne zdjęcia.
koniec
29 lutego 2016

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Najlepsze filmy I kwartału 2016
— Esensja

Esensja ogląda: Marzec 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szczęście w nieszczęściu
— Piotr Dobry

6. American Film Festival: 6 filmów nie do przegapienia
— Kamil Witek

Nowe Horyzonty 2015
— Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Para młoda i piraci
— Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: Dotyk grzechu
— Urszula Lipińska, Jarosław Loretz

29 WFF: Dzień ósmy
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Urszula Lipińska, Jarosław Loretz

29 WFF: Dzień siódmy
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz

Pobawmy się w reinterpretację
— Małgorzata Steciak

Była sobie kobieta
— Joanna Pienio

Ja to ktoś inny
— Tomasz Rachwald

Coco przed, Coco po
— Przemysław Romański

Zbyt prosta elegancja
— Ewa Drab

Francuska miłość
— Piotr Czerkawski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.