Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
95,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

„Slumdog. Milioner z ulicy” najlepszym filmem I kwartału 2009 według Stopklatki i Esensji

Esensja.pl
Esensja.pl
« 1 2

Esensja

„Slumdog. Milioner z ulicy” najlepszym filmem I kwartału 2009 według Stopklatki i Esensji

POZOSTAŁE KATEGORIE
Najlepszy Film Polski
Ta kategoria pozostaje w podsumowaniu minionego kwartału bez zwycięzcy, choć rodzimych premier było sporo. Niestety, żadna z propozycji nie rzuciła nas na kolana.
Najlepszy Film Animowany
„Koralina i tajemnicze drzwi”
W pierwszym kwartale do polskich kin weszło kilka animacji. Podobał się nam „Madagaskar 2” bo to zabawna i lekka historyjka. Dziennikarze Stopklatki i Esensji gustują jednak w mrocznych klimatach i stąd nasz zachwyt nad opowieścią Henry′ego Selicka na podstawie prozy Neila Gaimana. Chylimy czoła przed tak trudną formą animacji, która na ekranie wypada fascynująco na tle dość standardowych wystawnych i pstrokatych komputerowych realizacji.
Najlepsza Aktorka
1. Kate Winslet – „Droga do szczęścia”
2. Meryl Streep – „Wątpliwość”
3. Marisa Tomei – „Zapaśnik”
Kate Winslet najlepszą aktorką jest! Choć w naszym odczuciu wybitniejszą kreację stworzyła jednak w „Drodze do szczęścia” niż w „Lektorze”. W każdym razie Oscar się jej należał. Warto bliżej przyjrzeć się obu kreacjom aktorki, by dostrzec, jak wielkie umiejętności posiada nasza laureatka. To dlatego w „Drodze do szczęścia” tak nas zafascynowała. Grając przeciętną kobietę w nijakich latach 50-tych, chcącą wyrwać się z rutyny dnia codziennego, w gestach i emocjach potrafiła zawrzeć tak wiele.
Najlepszy Aktor
1. Sean Penn – „Obywatel Milk”
2. Mickey Rourke – „Zapaśnik”
3. Frank Langella – „Frost/Nixon”
I tutaj Akademię popieramy w 100 procentach. Sean Penn wybitnym aktorem jest, a jego postać uwodzi i fascynuje w swojej determinacji do osiągnięcia zamierzonego celu. Penn nie szaleje na ekranie, nie przesadza w odgrywaniu geja – on nim jest całym sobą i przez cały seans zapominamy, że to tylko aktor… To się nazywa sztuka.
Najlepsza Muzyka
1. „Slumdog. Milioner z ulicy”
2. „Watchmen. Strażnicy”
Ta muzyka nie potrzebowała Oscarów, by nas zachwycić. Słuchaliśmy jej już od wielu miesięcy i zawsze było to coś wspaniałego, bo pod wieloma względami świeżego. W dodatku kapitalnie kompozycje te wypadają w filmie, co także ma ogromne znaczenie dla naszego wyboru.
Najlepszy Serial Telewizyjny
1. „Pohamuj entuzjazm”
HBO już od kilku miesięcy prezentuje ten serial. Trafił on do nas jednak dość późno i ciekawi nas, dlaczego tak się stało (premiera w USA w 2000 roku). Larry David jest już w USA gwiazdą, a serial ten to jego wielki wkład w amerykański przemysł filmowy i telewizyjny. Dlaczego? Sięgnięcie po serial odpowie na wszelkie wątpliwości, a od siebie dodamy, że nikt z taką szczerością nie opowiada o sobie i otaczającym świecie – w dodatku bohater jest scenarzystą w Hollywood, co nie jest bez wpływu na nasz odbiór tej opowieści.
Wydarzenie
Tym razem przedstawiamy grupę najważniejszych wydarzeń I kwartału w polskich kinach bez próby wskazania tego najważniejszego:
Andrzej Wajda nagrodzony na Berlinale
Oscary, Złote Globy i wszystkie nagrody dla „Slumdoga”
„33 sceny z życia” wygrywają Orły
Ruszyła Filmoteka Szkolna
Agnieszka Holland napisze dla Wajdy scenariusz o Wałęsie
Świetna frekwencja w kinach w Polsce
Powrót Lubuskiego Lata Filmowego w Łagowie
Zmarła Natasha Richardson
Koniec ambitnych ekranizacji komiksów
Efekty specjalne do „Antychrysta” powstały w Polsce!
Najlepsza Scena Filmowa
1. Katastrofa samolotu – „Zapowiedź”
2. Sceny początkowe i otwierające film „Watchmen”
3. Bohaterka prowadzi niewidzących przez opustoszałe miasto – „Miasto ślepców”
Alex Proyas zna się na kinie popularnym. Dużo by pisać o jego „Zapowiedzi”, ale to nie pora. Specjalne wyróżnienie dla katastrof pokazanych w filmie, a wszystkie zasługują na docenienie. My wybieramy katastrofę samolotu. Imponująca sekwencja!
Czarny Charakter
1. Bezduszny system – „Spotkanie”
Tym razem nie konkretna osoba czy postać, ale problem, z jakim spotykamy się w filmie. O bezdusznym systemie walczącym z nielegalnymi emigrantami w USA traktuje „Spotkanie”. Trudno nie przyznać racji autorom filmu, którzy wskazują na problem, z jakim ma do czynienia wiele osób w USA.
Najgorszy Film
1. „Idealny facet dla mojej dziewczyny”
Wypada skomentować werdykt. Po dwóch miesiącach od premiery nie znaleźliśmy niczego, co by usprawiedliwiało powstanie tego filmu. Na pewno nie jest to propozycja rozrywkowa, na pewno nie jest to poważny głos w społecznej dyskusji o poruszanych problemach. Z czym więc mamy do czynienia?
Premierowy film na DVD
1. „Harakiri”
Wybitne kino klasyczne, które się ciągle fascynuje. Wielkie podziękowania za wprowadzenie filmu na rynek i wielka prośba o więcej…
Ranking podsumowujący miniony kwartał przygotowali dziennikarze związani z serwisami www.stopklatka.pl oraz www.esensja.pl.
koniec
« 1 2
3 kwietnia 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
Sebastian Chosiński

30 IV 2024

Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Android starszej daty
Jarosław Loretz

29 IV 2024

Kości pamięci, silikonowe powłoki, sztuczna krew – już dawno temu twórcy filmowi przyzwyczaili nas do takiego wizerunku androida. Początki jednak były dość siermiężne.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Czarny łabędź
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Krótko o filmach: Han Solo
— Marcin Osuch

Krótko o filmach: Han Solo
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.