"Stare cynowe smutki" mają wszystkie zalety kryminału - wartą, przykuwającą uwagę akcję, dobrze pomyślane zagadki i mnóstwo zaskoczeń dla nic nie podejrzewającego czytelnika. Dodatkowo powieść wzbogacona jest sardonicznym humorem głównego bohatera i serią jego przemyśleń, tradycyjnie pesymistycznych względem ludzi. Najważniejsze jest jednak chyba to, że Glen Cook potrafi wykorzystać możliwości jakie autorowi kryminałów daje umieszczenie akcji w świecie, w którym istnieje magia i całe mnóstwo (...)
więcej »Fabuła w ogólnym zarysie nie grzeszy oryginalnością. Ale to tylko pozory. W rzeczywistości Brenford buduje na tych fundamentach imponująco realistyczną opowieść, w niczym nieustępującą części pierwszej. Wyciąga z szuflady kolejne pomysły i z zapałem i wiarygodnie wciela je w życie. Ponownie możemy delektować się pisarskim talentem autora w najróżniejszych wcieleniach. Dla miłośników twardej odmiany science-fiction będzie to prawdopodobnie uczta.
więcej »Są chwile podczas lektury tej pozycji, kiedy czytelnik ulega magii opowieści Austera i "myślimy, czujemy, a nawet śnimy wraz z jej bohaterem" - jak napisał Salman Rushdie - psem Gnatem, wiernym towarzyszem Willy′ego G. Christmasa, człowieka u krańca swego żywota, człowieka typowego dla prozy Austera, herosa życia dnia codziennego. Autor "Timbuktu" nie próbuje nas zwieźć ukrywając tożsamość czworonoga, wykłada przed nami ten fakt już w drugim zdaniu opowieści, i ta pisarska oczywistość jest (...)
więcej »Notatka o „Weiserze Dawidku” Pawła Huelle
– Sylwia Strupiechowska
(Paweł Huelle „Weiser Dawidek”)
1 II 2001
Potomkowie Czarnej Kompanii
– Eryk Remiezowicz
(Steven Erikson „Ogrody Księżyca”)
1 II 2001
Mała Esensja: Szarzy są wśród nas
– Joanna Słupek
(Michael Ende „Momo”)
1 II 2001
Cudzego nie znacie: Po prostu Garak
– Joanna Słupek
(Andrew J. Robinson „A Stitch in Time”)
1 II 2001
Wszystko drożeje a żyć trzeba
– Janusz A. Urbanowicz
(Andrzej Sapkowski „Coś się kończy, coś się zaczyna”)
1 II 2001
Jak straszyć dziurą
– Eryk Remiezowicz
(Kathe Koja „Zero”)
1 II 2001
Pięknie jest w Dolinie
– Janusz A. Urbanowicz
(Marek Hołyński „E-mailem z Doliny Krzemowej”)
1 II 2001
Poprawmy przeszłość!
– Witold Werner
(Andrzej Bart „Pociąg do podróży”)
1 II 2001
Notatka o „Tworkach” Marka Bieńczyka
– Sylwia Strupiechowska
(Marek Bieńczyk „Tworki”)
1 XII 2000
BACZNOŚĆ!!
– Michał Młotek
(Terry Pratchett, Stephen Briggs „Terminarz Straży Miejskiej Ankh-Morpork Świata Dysku 2001”)
1 XII 2000
Filozofia alkoholu
– Artur Długosz
(Jerzy Pilch „Pod mocnym Aniołem”)
1 XII 2000
Welcome to schizofrenia
– Wojciech Gołąbowski
(Joel Rosenberg „Śpiący smok”)
1 XII 2000
Czeskie dziewczyny
– Witold Werner
(Josef Škvorecký „Fajny sezon”)
1 XII 2000
Wszystko się objaśniło
– Eryk Remiezowicz
(Patricia A. McKillip „Harfista na wietrze”)
1 XII 2000
Gdyby nie pierwsze wrażenie...
– Wojciech Gołąbowski
(Krzysztof Logan Tomaszewski „Zawsze możesz powrócić”)
1 XII 2000
Urok klasyki
– Artur Długosz
(Gregory Benford „W oceanie nocy”)
1 XII 2000
Kto tak pięknie gra na harfie
– Eryk Remiezowicz
(Anna Brzezińska „Żmijowa harfa”)
1 XI 2000
Świetna akcja w brzydkim Kościele
– Witold Werner
(Arturo Pérez-Reverte „Ostatnia bitwa templariusza”)
1 XI 2000
Sen Wariata
– Eryk Remiezowicz
(Maciej Żerdziński „Opuścić Los Raques”)
1 XI 2000
Miałem problem z tytułem tej recenzji
– Witold Werner
(Piotr Siemion „Niskie łąki”)
1 XI 2000
Cudzego nie znacie: Krótki przegląd książek
– Eryk Remiezowicz
1 X 2000
Na zawsze bez sensu
– Darth Caine al-Taqwa Atreides
(Joe Haldeman „Wieczny pokój”)
1 X 2000
I ty możesz podróżować w czasie
– Eryk Remiezowicz
(Michael Bishop „Nie masz wroga prócz czasu”)
1 X 2000
Taktyka spalonej ziemi
– Grzegorz Wiśniewski
(Jacek Dukaj „W kraju niewiernych”)
1 X 2000
Bóg, Honor i Ojczyzna
– Magda Fabrykowska
(David Weber „Placówka Basilisk”)
1 X 2000
Dialogi
– Janusz A. Urbanowicz
(Stanisław Lem, Tomasz Fiałkowski „Świat na krawędzi. Ze Stanisławem Lemem rozmawia Tomasz Fiałkowski”)
1 X 2000
Wybrakowany artefakt
– Jarosław Loretz
(Olga Janik „Magiczny pierścień”)
1 X 2000
Trocki
– Robert Service
Korowód
– Jakub Małecki
Xenogenesis
– Octavia E. Butler
Duchy Bałtyku
– Paul Scraton
[90%]
Lata ciszy
– Alena Mornštajnová
[80%]
Bjørn. Noc wilków
– Paweł Wakuła
[80%]
Fotel czasu
– Anna Czerwińska-Rydel
[80%]
Primadonna
– Bartosz Żurawiecki
[80%]
PRL w kryminale: Zdradliwy urok niebieskiego ptaka
– Sebastian Chosiński
50 najlepszych polskich powieści fantastycznych
– Esensja
Promocja: Porównanie wymagań systemowych pomiędzy wersją PC a konsolową gry Wiedźmin 3
Promocja: Z ekranu komputera na dywan – najlepsze LEGO dla graczy
Promocja: Lajki na Facebooku - odkryj siłę interakcji
Krótkie, ale całe historie. Opowiadania wybrane
– Sławomir Mrożek
Piękni lśniący ludzie
– Michael Grothaus
Kroczący wśród cieni
– Jarosław Kukiełka
Zagubione siostry
– Holly Black
Shogun
– James Clavell