Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Marzec 2019

Esensja.pl
Esensja.pl
Baaardzo bogate zapowiedzi filmowe na marzec. Niby sezon oscarowy już za nami, ale naprawdę będzie co oglądać w kinach, a i na płytach parę ciekawych pozycji się pojawi.

Esensja

Do kina marsz: Marzec 2019

Baaardzo bogate zapowiedzi filmowe na marzec. Niby sezon oscarowy już za nami, ale naprawdę będzie co oglądać w kinach, a i na płytach parę ciekawych pozycji się pojawi.
Marsz do kina
Witajcie w Marwen
(2018, reż. Robert Zemeckis)
Steve Carell w roli mężczyzny, który po brutalnym pobiciu szuka terapii w budowie makiety małego miasteczka i jego mieszkańców. Z biegiem czasu będzie musiał dokonać wyboru pomiędzy fikcyjnym życiem z lalkami, a tym rzeczywistym, którego unikał od czasu pobicia. Nowy film Roberta Zemeckisa.
Kapitan Marvel
(2019, reż. Anna Boden, Ryan Fleck)
Długo oczekiwany pierwszy film w uniwersum Marvela poświęcony kobiecej superbohaterce. W roli Kapitan Marvel nagrodzona Oscarem za „Pokój” Bree Larson. Nie możemy się doczekać.
Pierwsza tajemnica
(2015, reż. Josephine Bornebusch)
„Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica” to oczywiście filmowa wersji przygód uwielbianych przez dzieci małych detektywów z Valleby, pochodzących z książek Martina Widmarka. Film nie jest ekranizacją żadnej z książeczek, to osobna wizja tego, jak Lasse poznał się z Mają, delikatnie odchodząca do kanonu, ale całkiem udana. Dzieciakom z pewnością się spodoba.
Szczęśliwy Lazzaro
(2018, reż. Alice Rohrwacher)
Wieloznaczna, enigmatyczna, metaforyczna opowieść o „bożym prostaczku” z zapadłej włoskiej wioski, której mieszkańcy od lat wykorzystywani są do pracy przez lokalną księżną, nie wiedząc nawet, że może istnieć inne życie. Film jest metaforą współczesnych czasów, społecznych relacji, relacji między światem bogatych i biednych, wyzyskiwaczy i wyzyskiwanych. Nagroda w Cannes.
High Life
(2018, reż. Claire Denis)
W odległym kosmosie, poza układem słonecznym, na pokładzie statku kosmicznego żyje astronauta Monte i jego córeczka Willow. Monte nie został ojcem z własnej woli. Był w grupie więźniów, którzy dostali szansę wzięcia udziału w podróży w przestrzeń kosmiczną wiedząc, iż nigdy z niej nie wrócą. Intrygująco zapowiadające się kameralne SF z Robertem Pattinsonem i Juliette Binoche, ale bez większych zachwytów w opiniach krytyki.
Monument
(2018, reż. Jagoda Szelc)
Kolejny film Jagody Szelc, reżyserki niepokojącej „Wieży. Jasny dzień”, filmu, który zachwycił wielu krytyków. Czy „Monument” okaże się być równie intrygujący?
Przemytnik
(2018, reż. Clint Eastwood)
Ile to już razy Clint Eastwood zapowiadał zakończenie kariery, czy to reżyserskiej czy aktorskiej? Ale wciąż powraca. Tym razem w roli dziewięćdziesięcioletniego weterana wojny koreańskiej, który na starość bierze się za przemyt narkotyków.
Przepraszam, że przeszkadzam
(2018, reż. Boots Riley)
Alternatywne współczesne Oakland, czarnoskóry telemarketer Cassius Green odkrywa magiczny klucz do sukcesu w zawodzie. Tyle że szybko wpada w machinę sukcesu, która wprawdzie zapewnia mu finansowy sukces, ale psuje relacje z dziewczyną. Kiedy koledzy Cassiusa rozpoczynają strajk w sprawie ucisku, on ulega czarowi swego uzależnionego od kokainy szefa, który proponuje mu pieniądze, o jakich Cassius nawet nie śnił.
Wszyscy wiedzą
(2018, reż. Asghar Farhadi)
Asghar Farhadi twórca znakomitej „Co wiesz o Elly”, wybitnego „Rozstania” (Oscar) i głośnego „Klienta” (również Oscar) tym razem kręci poza Iranem, z Javierem Bardemem i Penelope Cruz w rolach głównych. Efekt, podobno, słabszy, ale możemy się przekonać.
Ciemno, prawie noc
(2018, reż. Borys Lankosz)
Długo oczekiwana ekranizacja głośnej, nagrodzonej nagrodą Nike powieści Joanny Bator o kobiecie szukającej mrocznych sekretów przeszłości po powrocie po latach do rodzinnego Wałbrzycha. Za kamerą twórca „Rewersu” i „Ziarna prawdy” Borys Lankosz.
To my
(2019, reż. Jordan Peele)
Kolejny horror twórcy znakomicie przyjętego (także u nas) „Uciekaj”. Przyznajemy, że zwiastun wygląda znakomicie. Mamy nadzieję, że podobnie jak w poprzednim filmie obraz będzie nie tylko straszył, ale też alegorycznie mówił coś o naszym świecie (bądź ludzkiej naturze) i już ostrzymy sobie ząbki.
Złodziejaszki
(2018, reż. Hirokazu Koreeda)
Historia ubogiej japońskiej rodziny żyjącej na przedmieściach Tokio, utrzymującej się z dorywczych zajęć oraz drobnych kradzieży, która postanawia otoczyć opieką bezdomną dziewczynkę. Dzieło twórcy „Jak ojciec i syn” oraz „Naszej młodszej siostry”, nagrodzone Złotą Palmą w Cannes.
Dumbo
(2019, reż. Tim Burton)
Aktorski remake klasyku Disneya w reżyserii specjalisty od ekranowej magii Tima Burtona. I choć wydaje nam się, że w wersji aktorskiej machający uszami latający słoń wygląda… dziwnie, to i tak jesteśmy ciekawi co z tego wszystkiego wyjdzie.
Przedszkolanka
(2018, reż. Sara Colangelo)
Lisa ma szczęśliwą rodzinę, pracę, którą lubi i ładny dom na przedmieściach Nowego Jorku, ale tak naprawdę od zawsze chciała być artystką. Kiedy przypadkiem odkrywa geniusz poetycki swojego pięcioletniego ucznia, postanawia zrobić wszystko, aby nie został zmarnowany. Wiara, że chłopiec, w przeciwieństwie do niej, ma szansę zostać wybitnym twórcą, zamienia się w niebezpieczną obsesję. W roli głównej Maggie Gyllenhaal.
Wilkołak
(2018, reż. Adrian Panek)
Dobrze przyjęty w Gdyni rodzimy horror. Akcja filmu rozgrywa się latem 1945 roku. Dla ośmiorga dzieci, wyzwolonych z obozu Gross-Rosen, zostaje utworzony prowizoryczny sierociniec w opuszczonym pałacu wśród lasów. W okolicznych lasach krążą obozowe wilczury. Wypuszczone przez esesmanów przed wyzwoleniem Gross-Rosen, wygłodzone i zdziczałe zwierzęta osaczają pałac w poszukiwaniu pożywienia.
Marsz do kina… domowego – premiery
Pewny kandydat
(2018, reż. Jason Reitman)
Hugh Jackman jako Gary Hart w dramacie o karierze i upadku kandydata na prezydenta. Charyzmatyczny polityk porwał młodych wyborców i stał się zdecydowanym liderem Demokratów w wyborach prezydenckich w 1988 roku. Jednak kampania zeszła na dalszy plan po ujawnieniu jego pozamałżeńskiego związku z Donną Rice.
Damulka
(2018, reż. David Zellner, Nathan Zellner)
Western braci Davida i Nathana Zellnerów to przykład żartobliwego podejścia do ogranych tropów, idealnie oddający współczesny Zeitgeist. Nie żadna epicka, posępna rewizja mitów Dzikiego Zachodu, ale błyskotliwa komedia z feministycznym serduszkiem.
Nędznicy
(2018)
Najnowsza adaptacja słynnego arcydzieła Victora Hugo, tym razem nie musicalowa, ale w postaci sześcioodcinkowego serialu telewizyjnego. Wprawne oko wypatrzy w zwiastunie Olivię Colman jako Madame Thénardier.
Marsz do kina… domowego – powtórki
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Assassination Nation
(2018, reż. Sam Levinson)
Reżyser pod lupę swego socjologicznego badania bierze małą społeczność amerykańskiego Salem, gdzie wyciek prywatnych danych dotyka wszystkich mieszkańców: od burmistrza, dyrektora szkoły, po zwykłych mieszkańców i nastolatki. Odkrycie wszystkich sekretów wywołuje z miejsca prawdziwe średniowieczne polowanie na czarownice – na wierzch wypływają zdrady, tajemnice i polityczne hipokryzje.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pierwszy człowiek
(2018, reż. Damien Chazelle)
Stonowany, wyciszony, jakże inaczej wyglądający od oczekiwań film zaskakuje swoją formą, prowadząc widza w zupełnie inne rejony rozważań, w kierunku tego małego kroku człowieka, a nie wielkiego skoku ludzkości, patrząc na świat z osobistej, a nie kosmicznej perspektywy. A do tego dodajmy samą sekwencję lądowania na Księżycu – rozegraną w przejmującej ciszy, w oderwaniu od szaleństwa oczekiwania na Ziemi, pokazującą osamotnienie astronautów ww wrogiej kosmicznej pustce, wśród urządzeń, w których niezawodność nie można wierzyć do końca, zawieszonych między życiem i śmiercią.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Creed II
(2018, reż. Steven Caple Jr.)
„Creed II” w całym głównym wątku sportowym jeszcze bardziej przystaje do uniwersum „Rocky’ego” niż poprzednik. Jeszcze mocniej bazuje na nostalgii. Coogler kierował tę historię na nowe tory, zaś jego następca, Steven Caple Jr., poniekąd z powrotem ją cofa, przywraca stare postaci, odgrzewa stare konflikty, znów oglądamy starcie Creeda z Drago, co jest jak déjà vu względem „Rocky’ego IV”, tyle że tym razem walczą synowie tamtych bohaterów.
koniec
28 lutego 2019

Komentarze

28 II 2019   20:57:41

"...błyskotliwa komedia z feministycznym serduszkiem."
Ekhm...

28 II 2019   22:07:20

"Odkrycie wszystkich sekretów wywołuje z miejsca prawdziwe średniowieczne polowanie na czarownice – na wierzch wypływają zdrady, tajemnice i polityczne hipokryzje".

Wielkie polowania na czarownice miały miejsce w Renesansie i później, więc sugeruję zostawić Średniowiecze w spokoju :-) Wydarzenia w Salem rozgrywały się w 1692 r. więc łapią się na początki Oświecenia:-D , a nie żadne Średniowiecze.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Z filmu wyjęte: Uśmiech umila życie
— Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Niesamowitość liczona w gramach
— Sebastian Chosiński

50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja

Krótko o filmach: Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Do kina marsz: Sierpień 2019
— Esensja

Krótko o filmach: Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Do kina marsz: Lipiec 2019
— Esensja

Oko Furii i ostatni Vers
— Sebastian Chosiński

Prostaczek o złotym sercu
— Marcin Mroziuk

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

mbank Nowe Horyzonty 2023: Drrrogi, chłopcze…
— Kamil Witek

Remanent filmowy 2022: „Idiota” za kratkami
— Sebastian Chosiński

Ultimate Goth
— Miłosz Cybowski

Z bachorami trzeba ostro
— Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Bezpieczna przystań na pustyni
— Sebastian Chosiński

Artystką być
— Adam Lewandowski

Krótko o filmach: W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

American Film Festiwal 2018 (1)
— Jarosław Robak, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Kiedy irański mężczyzna kocha irańską kobietę
— Karolina Kopcińska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.