EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Jego dwie żony |
Data premiery | 12 grudnia 1974 |
Reżyseria | Stanisław Zaczyk |
Zdjęcia | Tomasz Ruszkowski, Maciej Ułasiewicz, Marek Krajewski, Wojciech Słomiak, Andrzej Żydaczewski |
Scenariusz | Maria Jurkowska, Marek Besser |
Obsada | Jerzy Kamas, Jadwiga Polanowska, Pola Raksa, Stanisław Mikulski, Henryk Bąk, Monika Sołubianka, Alicja Bobrowska, Wojciech Duryasz, Barbara Bargiełowska, Barbara Klimkiewicz, Krzysztof Kalczyński, Helena Bortnowska, Piotr Skarga |
Muzyka | Andrzej Fronczak |
Rok produkcji | 1974 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 70 min |
Gatunek | kryminał, melodramat, psychologiczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Mąż, żony, szwagierka i kochanekMiłość! Zwłaszcza nieszczęśliwa! To ona jest przyczyną wielu nieszczęść. To nią nadzwyczaj często karmią się autorzy powieści kryminalnych. W przypadku Patricka Quentina to była wręcz norma. Czego kolejnym dowodem jest wydana w połowie lat 50. książka „Jego dwie żony”, którą dwie dekady po premierze na potrzeby Teatru Sensacji „Kobra” zaadaptował Stanisław Zaczyk.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Mąż, żony, szwagierka i kochanekMiłość! Zwłaszcza nieszczęśliwa! To ona jest przyczyną wielu nieszczęść. To nią nadzwyczaj często karmią się autorzy powieści kryminalnych. W przypadku Patricka Quentina to była wręcz norma. Czego kolejnym dowodem jest wydana w połowie lat 50. książka „Jego dwie żony”, którą dwie dekady po premierze na potrzeby Teatru Sensacji „Kobra” zaadaptował Stanisław Zaczyk. Stanisław Zaczyk |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Jego dwie żony |
Data premiery | 12 grudnia 1974 |
Reżyseria | Stanisław Zaczyk |
Zdjęcia | Tomasz Ruszkowski, Maciej Ułasiewicz, Marek Krajewski, Wojciech Słomiak, Andrzej Żydaczewski |
Scenariusz | Maria Jurkowska, Marek Besser |
Obsada | Jerzy Kamas, Jadwiga Polanowska, Pola Raksa, Stanisław Mikulski, Henryk Bąk, Monika Sołubianka, Alicja Bobrowska, Wojciech Duryasz, Barbara Bargiełowska, Barbara Klimkiewicz, Krzysztof Kalczyński, Helena Bortnowska, Piotr Skarga |
Muzyka | Andrzej Fronczak |
Rok produkcji | 1974 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 70 min |
Gatunek | kryminał, melodramat, psychologiczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Nieczęsto widzowie w latach 50. i 60. ubiegłego wieku mieli okazję oglądać Zbigniewa Cybulskiego w przedstawieniach teatralnych. Każda taka rola zasługuje więc na uwagę. Wyreżyserowany przez Jerzego Gruzę „Sammy” to monodram autorstwa Brytyjczyka Kena Hughesa, w którym aktor znany przede wszystkim z „Popiołu i diamentu” wciela się w drobnego kombinatora próbującego zebrać pieniądze na spłatę długu.
więcej »Z okazji zbliżających się Świąt proponuję rzut oka na franczyzę okołofilmową sprzed 30 lat.
więcej »Chociaż o brytyjskim dramatopisarzu i prozaiku Patricku Hamiltonie dzisiaj już mało kto pamięta, wielbiciele klasycznych thrillerów psychologicznych sprzed dekad powinni kojarzyć przynajmniej dwie z jego sztuk, które dotarły do Hollywoodu – „Gasnący płomień” oraz „Sznur”. Ta pierwsza doczekała się także inscenizacji w ramach Teatru Sensacji „Kobra”, a reżysersko odpowiadał za to… Andrzej Łapicki.
więcej »Franczyza lat 80.
— Jarosław Loretz
Dysonans motoryzacyjny
— Jarosław Loretz
Obrandowani
— Jarosław Loretz
Na wywczasie
— Jarosław Loretz
W kupie raźniej
— Jarosław Loretz
Proszę szanownej wycieczki
— Jarosław Loretz
Och jej, ja tu faktycznie mam tatuaż
— Jarosław Loretz
Proszę oddać mi kapelusz. W środku tkwi połowa mojego czerepu
— Jarosław Loretz
Superman z napędem kobiecym
— Jarosław Loretz
Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Końcowe odliczanie
— Sebastian Chosiński
Uparty inspektor
— Sebastian Chosiński
Wielopiętrowe kłamstwo, okrutna prowokacja
— Sebastian Chosiński
Okno z widokiem na… bank
— Sebastian Chosiński
Zaczyka nie wybaczę!
— Sebastian Chosiński
Rzekomy gwałt, prawdziwa zbrodnia
— Sebastian Chosiński
Ojciec marnotrawny i syn niewierny
— Sebastian Chosiński
Mafia potęgą jest – i basta!
— Sebastian Chosiński
Kto popchnął do zdrady?
— Sebastian Chosiński
„Capo di tutti capi”
— Sebastian Chosiński
Na progu (oby wielkiej) kariery
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Duchy, ruiny, łzy
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Od undergroundowego goryla do superbohaterów. Zagmatwane losy Missus Beastly
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Depresja gangstera
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Epifania w rytmie bluesa
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Jeden mały wisiorek, a tyle komplikacji
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Komeda na trio jazzowe i kwartet smyczkowy
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Dziki Wschód w obronie Stalingradu
— Sebastian Chosiński
Głębokość peryskopowa
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Wieloma językami, wieloma dźwiękami…
— Sebastian Chosiński