WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Fantastyczny Pan Lis |
Tytuł oryginalny | Fantastic Mr. Fox |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 16 kwietnia 2010 |
Reżyseria | Wes Anderson |
Zdjęcia | Tristan Oliver |
Scenariusz | Wes Anderson, Noah Baumbach |
Muzyka | Alexandre Desplat |
Rok produkcji | 2009 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 87 min |
WWW | Strona |
Gatunek | animacja, komedia, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Filmowy rok 2010: Fantastyczny Pan Lis, czyli prastara magia kukiełek z futerkiemPiotr Dobry, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski W cyklu naszych dyskusji nie może zabraknąć debaty o nieoczekiwanym zwycięzcy naszego plebiscytu na film dekady. A jest o czym rozmawiać, bo „Fantastyczny Pan Lis” to nie tylko film bardzo oryginalny, ale i bardzo mądry i ciepły.
Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Konrad WągrowskiFilmowy rok 2010: Fantastyczny Pan Lis, czyli prastara magia kukiełek z futerkiemW cyklu naszych dyskusji nie może zabraknąć debaty o nieoczekiwanym zwycięzcy naszego plebiscytu na film dekady. A jest o czym rozmawiać, bo „Fantastyczny Pan Lis” to nie tylko film bardzo oryginalny, ale i bardzo mądry i ciepły. W tym roku wyjątkowo podsumowujemy rok nie jedną dyskusją, ale całym ich zestawem. Codziennie, w krótkich rozmowach omówimy najważniejsze naszym zdaniem filmowe wydarzenia minionego roku, by zakończyć ten zbiór tradycyjną dyskusją roczną. W naszych dyskusjach pomijamy „Incepcję”, o której dogłębnie rozmawialiśmy niedługo po premierze. Wes Anderson |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Fantastyczny Pan Lis |
Tytuł oryginalny | Fantastic Mr. Fox |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 16 kwietnia 2010 |
Reżyseria | Wes Anderson |
Zdjęcia | Tristan Oliver |
Scenariusz | Wes Anderson, Noah Baumbach |
Muzyka | Alexandre Desplat |
Rok produkcji | 2009 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 87 min |
WWW | Strona |
Gatunek | animacja, komedia, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »W chińskich filmach nawet latające ryby są trochę… duże.
więcej »Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
więcej »Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja
100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja
Tydzień z Wesem Andersonem: Wszyscy jesteśmy drapieżnikami, czyli „Fantastyczny Pan Lis”
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz
Filmowy rok 2010: Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
„The Social Network” najlepszym filmem roku według Stopklatki i Esensji
— Esensja
100 najlepszych filmów dekady
— Esensja
„Kick-Ass” najlepszym filmem II kwartału w polskich kinach
— Esensja
Wszystkie lisy nasze są
— Karol Kućmierz
Do kina marsz: Kwiecień 2010
— Esensja
Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
Poważny człowiek, czyli świat to dość ponure, choć pełne czarnego humoru miejsce
— Marta Karpińska, Karol Kućmierz, Marcin T.P. Łuczyński, Konrad Wągrowski
Autor widmo, czyli motywy, lęki i fobie Romana Polańskiego
— Ewa Drab, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
Kick-Ass, czyli porno dla geeków
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski
Toy Story 3, czyli chlipanie na pixarowskich filmach
— Ewa Drab, Michał Kubalski, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
Social Network, czyli trzymanie widza w napięciu samym tekstem
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Krótko o filmach: Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Sierpień 2014 (1)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Robak
Wspomnienie miłości, czyli „Grand Budapest Hotel”
— Karolina Rochnowska
Esensja ogląda: Kwiecień 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Co nam w kinie gra: Grand Budapest Hotel
— Marta Bałaga
Berlinale 2014: Ludzie w hotelu
— Marta Bałaga
Esensja ogląda: Maj 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Kamil Witek
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
3. American Film Festival: Dzień pierwszy
— Kamil Witek
Podwodny świat Zissou
— Konrad Wągrowski
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
A mnie ten film znudził. Choć jestem miłosniczką animacji Disneya i Pixara, tu nie dotrwałam nawet do połowy. Ani w tym humoru ani napięcia - podziwiać można co najwyżej animację, ale trudno to robić ślipiąc w monitorek umieszczony w oparciu samolotowego siedzenia. Za to na widok farmerów przypomniał mi się wierszyk o panach Bagienko, Bujdzie i Bubku, i ze zdumieniem stwierdziłam, że chyba w takim razie książka Dahla szła wieki temu w odcinkach w... "Przekroju".