WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | The Social Network |
Dystrybutor | UIP |
Data premiery | 15 października 2010 |
Reżyseria | David Fincher |
Zdjęcia | Jeff Cronenweth |
Scenariusz | Aaron Sorkin |
Obsada | Jesse Eisenberg, Andrew Garfield, Rooney Mara, Brenda Song, Rashida Jones, Justin Timberlake, Joseph Mazzello, Malese Jow, Max Minghella, Caleb Landry Jones, John Getz, Mike Ahuja |
Muzyka | Trent Reznor, Atticus Ross |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 120 min |
Gatunek | obyczajowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Filmowy rok 2010: Social Network, czyli trzymanie widza w napięciu samym tekstemDavid Fincher miał ponoć ekranizować Facebooka, a wyszedł mu jeden z najważniejszych filmów ostatnich lat, trzymający w napięciu samym dialogiem, dramat niemal szekspirowski. I to bez psychopatów, Obcych i wyimaginowanych kumpli-anarchistów. Rozmowa o „The Social Network” inauguruje nasz cykl dyskusji podsumowujących filmowy rok 2010.
Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Patrycja Rojek, Konrad WągrowskiFilmowy rok 2010: Social Network, czyli trzymanie widza w napięciu samym tekstemDavid Fincher miał ponoć ekranizować Facebooka, a wyszedł mu jeden z najważniejszych filmów ostatnich lat, trzymający w napięciu samym dialogiem, dramat niemal szekspirowski. I to bez psychopatów, Obcych i wyimaginowanych kumpli-anarchistów. Rozmowa o „The Social Network” inauguruje nasz cykl dyskusji podsumowujących filmowy rok 2010. W tym roku wyjątkowo podsumowujemy rok nie jedną dyskusją, ale całym ich zestawem. Codziennie, w krótkich rozmowach omówimy najważniejsze naszym zdaniem filmowe wydarzenia minionego roku, by zakończyć ten zbiór tradycyjną dyskusją roczną. W naszych dyskusjach pomijamy „Incepcję”, o której dogłębnie rozmawialiśmy niedługo po premierze. David Fincher |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | The Social Network |
Dystrybutor | UIP |
Data premiery | 15 października 2010 |
Reżyseria | David Fincher |
Zdjęcia | Jeff Cronenweth |
Scenariusz | Aaron Sorkin |
Obsada | Jesse Eisenberg, Andrew Garfield, Rooney Mara, Brenda Song, Rashida Jones, Justin Timberlake, Joseph Mazzello, Malese Jow, Max Minghella, Caleb Landry Jones, John Getz, Mike Ahuja |
Muzyka | Trent Reznor, Atticus Ross |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 120 min |
Gatunek | obyczajowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »W chińskich filmach nawet latające ryby są trochę… duże.
więcej »Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
więcej »Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja
Król jest nagi. Rzecz o kinie Davida Finchera
— Łukasz Gręda
Filmowy rok 2010: Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
„The Social Network” najlepszym filmem roku według Stopklatki i Esensji
— Esensja
„The Social Network” w minionym kwartale najlepszy
— Esensja
Baby, You’re a Rich Man!
— Karol Kućmierz
Do kina marsz: Październik 2010
— Esensja
Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
Poważny człowiek, czyli świat to dość ponure, choć pełne czarnego humoru miejsce
— Marta Karpińska, Karol Kućmierz, Marcin T.P. Łuczyński, Konrad Wągrowski
Autor widmo, czyli motywy, lęki i fobie Romana Polańskiego
— Ewa Drab, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
Kick-Ass, czyli porno dla geeków
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski
Toy Story 3, czyli chlipanie na pixarowskich filmach
— Ewa Drab, Michał Kubalski, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
Fantastyczny Pan Lis, czyli prastara magia kukiełek z futerkiem
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski
Transatlantyk 2015: Dzień 4
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Gorzkie gody
— Jarosław Robak
Z patelni w ogień
— Mateusz Kowalski
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (2)
— Jakub Gałka
Pod prąd rzeki czasu
— Konrad Wągrowski
Być jak Sherlock Holmes
— Urszula Lipińska
Thriller klasyczny
— Konrad Wągrowski
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Panie KW: Pisze sie "loser" a nie "looser" ;)