EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dział trzydziesty pierwszy |
Tytuł oryginalny | 31-й отдел |
Data premiery | 1972 |
Reżyseria | Jurij Aksienow |
Zdjęcia | Władimir Gellerman |
Scenariusz | Stella Żdanowa |
Obsada | Jefim Kopelian, Nikołaj Korn, Oleg Basiłaszwili, Boris Ryżuchin, Michaił Iwanow, Michaił Daniłow, Ludmiła Makarowa, Nikołaj Trofimow, Zinaida Szarko, Władysław Strzelczyk, Izil Zabłudowski, Marina Krutikowa, Grigorij Gaj, Wsiewołod Kuzniecow, Michaił Wołkow, Tamara Konowałowa, Władimir Maksimow, Jewgienij Goriunow |
Rok produkcji | 1972 |
Kraj produkcji | ZSRR |
Czas trwania | 151 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Jak trzymać w garści ludzi nieświadomych?Stwierdzenie, że Per Wahlöö – autor powieści (głównie) kryminalnych – był hołubiony przez radzieckich twórców teatralnych i filmowych, byłoby przesadzone. Ale prawdą jest, że jego poglądy polityczne i krytyka szwedzkiej (a w szerszym kontekście: zachodniej) socjaldemokracji były bliskie propagandzie kremlowskiej. Nie zmienia to faktu, że dokonana przez Jurija Aksienowa teatralna adaptacja powieści „Morderstwo na 31 piętrze” jest bardzo wierna literackiemu oryginałowi.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Jak trzymać w garści ludzi nieświadomych?Stwierdzenie, że Per Wahlöö – autor powieści (głównie) kryminalnych – był hołubiony przez radzieckich twórców teatralnych i filmowych, byłoby przesadzone. Ale prawdą jest, że jego poglądy polityczne i krytyka szwedzkiej (a w szerszym kontekście: zachodniej) socjaldemokracji były bliskie propagandzie kremlowskiej. Nie zmienia to faktu, że dokonana przez Jurija Aksienowa teatralna adaptacja powieści „Morderstwo na 31 piętrze” jest bardzo wierna literackiemu oryginałowi. Jurij Aksienow |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dział trzydziesty pierwszy |
Tytuł oryginalny | 31-й отдел |
Data premiery | 1972 |
Reżyseria | Jurij Aksienow |
Zdjęcia | Władimir Gellerman |
Scenariusz | Stella Żdanowa |
Obsada | Jefim Kopelian, Nikołaj Korn, Oleg Basiłaszwili, Boris Ryżuchin, Michaił Iwanow, Michaił Daniłow, Ludmiła Makarowa, Nikołaj Trofimow, Zinaida Szarko, Władysław Strzelczyk, Izil Zabłudowski, Marina Krutikowa, Grigorij Gaj, Wsiewołod Kuzniecow, Michaił Wołkow, Tamara Konowałowa, Władimir Maksimow, Jewgienij Goriunow |
Rok produkcji | 1972 |
Kraj produkcji | ZSRR |
Czas trwania | 151 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Gdzie są naziści z tamtych lat?
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Hans Kloss w Werwolfie
— Sebastian Chosiński
Ten Brunner, ach! ten Brunner…
— Sebastian Chosiński
Gdy maniak bierze się za Wunderwaffe…
— Sebastian Chosiński
Idzie wiosna od wschodu…
— Sebastian Chosiński
Lepiej być Królem czy Krollem?
— Sebastian Chosiński
„Zdradziła III Rzeszę!”
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Brom w wersji fusion
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Człowiek z blizną i milicjant bez munduru
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Ente wcielenie Magmy
— Sebastian Chosiński
Czas zatrzymuje się dla jazzmanów
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Oniryczne żałobne misterium
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Mityczna rzeka w jaskini lwa
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Czas (smutnych) rozstań
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Czy można mieć nadzieję w Piekle?
— Sebastian Chosiński