EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dział trzydziesty pierwszy |
Tytuł oryginalny | 31-й отдел |
Data premiery | 1972 |
Reżyseria | Jurij Aksienow |
Zdjęcia | Władimir Gellerman |
Scenariusz | Stella Żdanowa |
Obsada | Jefim Kopelian, Nikołaj Korn, Oleg Basiłaszwili, Boris Ryżuchin, Michaił Iwanow, Michaił Daniłow, Ludmiła Makarowa, Nikołaj Trofimow, Zinaida Szarko, Władysław Strzelczyk, Izil Zabłudowski, Marina Krutikowa, Grigorij Gaj, Wsiewołod Kuzniecow, Michaił Wołkow, Tamara Konowałowa, Władimir Maksimow, Jewgienij Goriunow |
Rok produkcji | 1972 |
Kraj produkcji | ZSRR |
Czas trwania | 151 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Jak trzymać w garści ludzi nieświadomych?Stwierdzenie, że Per Wahlöö – autor powieści (głównie) kryminalnych – był hołubiony przez radzieckich twórców teatralnych i filmowych, byłoby przesadzone. Ale prawdą jest, że jego poglądy polityczne i krytyka szwedzkiej (a w szerszym kontekście: zachodniej) socjaldemokracji były bliskie propagandzie kremlowskiej. Nie zmienia to faktu, że dokonana przez Jurija Aksienowa teatralna adaptacja powieści „Morderstwo na 31 piętrze” jest bardzo wierna literackiemu oryginałowi.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Jak trzymać w garści ludzi nieświadomych?Stwierdzenie, że Per Wahlöö – autor powieści (głównie) kryminalnych – był hołubiony przez radzieckich twórców teatralnych i filmowych, byłoby przesadzone. Ale prawdą jest, że jego poglądy polityczne i krytyka szwedzkiej (a w szerszym kontekście: zachodniej) socjaldemokracji były bliskie propagandzie kremlowskiej. Nie zmienia to faktu, że dokonana przez Jurija Aksienowa teatralna adaptacja powieści „Morderstwo na 31 piętrze” jest bardzo wierna literackiemu oryginałowi. Jurij Aksienow |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dział trzydziesty pierwszy |
Tytuł oryginalny | 31-й отдел |
Data premiery | 1972 |
Reżyseria | Jurij Aksienow |
Zdjęcia | Władimir Gellerman |
Scenariusz | Stella Żdanowa |
Obsada | Jefim Kopelian, Nikołaj Korn, Oleg Basiłaszwili, Boris Ryżuchin, Michaił Iwanow, Michaił Daniłow, Ludmiła Makarowa, Nikołaj Trofimow, Zinaida Szarko, Władysław Strzelczyk, Izil Zabłudowski, Marina Krutikowa, Grigorij Gaj, Wsiewołod Kuzniecow, Michaił Wołkow, Tamara Konowałowa, Władimir Maksimow, Jewgienij Goriunow |
Rok produkcji | 1972 |
Kraj produkcji | ZSRR |
Czas trwania | 151 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Nieczęsto widzowie w latach 50. i 60. ubiegłego wieku mieli okazję oglądać Zbigniewa Cybulskiego w przedstawieniach teatralnych. Każda taka rola zasługuje więc na uwagę. Wyreżyserowany przez Jerzego Gruzę „Sammy” to monodram autorstwa Brytyjczyka Kena Hughesa, w którym aktor znany przede wszystkim z „Popiołu i diamentu” wciela się w drobnego kombinatora próbującego zebrać pieniądze na spłatę długu.
więcej »Z okazji zbliżających się Świąt proponuję rzut oka na franczyzę okołofilmową sprzed 30 lat.
więcej »Chociaż o brytyjskim dramatopisarzu i prozaiku Patricku Hamiltonie dzisiaj już mało kto pamięta, wielbiciele klasycznych thrillerów psychologicznych sprzed dekad powinni kojarzyć przynajmniej dwie z jego sztuk, które dotarły do Hollywoodu – „Gasnący płomień” oraz „Sznur”. Ta pierwsza doczekała się także inscenizacji w ramach Teatru Sensacji „Kobra”, a reżysersko odpowiadał za to… Andrzej Łapicki.
więcej »Franczyza lat 80.
— Jarosław Loretz
Dysonans motoryzacyjny
— Jarosław Loretz
Obrandowani
— Jarosław Loretz
Na wywczasie
— Jarosław Loretz
W kupie raźniej
— Jarosław Loretz
Proszę szanownej wycieczki
— Jarosław Loretz
Och jej, ja tu faktycznie mam tatuaż
— Jarosław Loretz
Proszę oddać mi kapelusz. W środku tkwi połowa mojego czerepu
— Jarosław Loretz
Superman z napędem kobiecym
— Jarosław Loretz
Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Końcowe odliczanie
— Sebastian Chosiński
Uparty inspektor
— Sebastian Chosiński
Wielopiętrowe kłamstwo, okrutna prowokacja
— Sebastian Chosiński
Okno z widokiem na… bank
— Sebastian Chosiński
Zaczyka nie wybaczę!
— Sebastian Chosiński
Rzekomy gwałt, prawdziwa zbrodnia
— Sebastian Chosiński
Ojciec marnotrawny i syn niewierny
— Sebastian Chosiński
Mafia potęgą jest – i basta!
— Sebastian Chosiński
Kto popchnął do zdrady?
— Sebastian Chosiński
„Capo di tutti capi”
— Sebastian Chosiński
Na progu (oby wielkiej) kariery
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Duchy, ruiny, łzy
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Od undergroundowego goryla do superbohaterów. Zagmatwane losy Missus Beastly
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Depresja gangstera
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Epifania w rytmie bluesa
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Jeden mały wisiorek, a tyle komplikacji
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Komeda na trio jazzowe i kwartet smyczkowy
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Dziki Wschód w obronie Stalingradu
— Sebastian Chosiński
Głębokość peryskopowa
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Wieloma językami, wieloma dźwiękami…
— Sebastian Chosiński