Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Zgryźliwi prorocy: Edycja 3, luty 2006

Esensja.pl
Esensja.pl
Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski
1 2 »
Urozmaicając nasz znany i lubiany serwis „Zgryźliwi tetrycy”, przewidujemy przyszłość – najodważniejsi tetrycy typują jakie oceny wystawią zbliżającym się premierom i uzasadniają, czego się po ocenianych na wyrost filmach spodziewają. W trzeciej edycji „Hostel”, „Hi Way”, „Casanova”, „Angel-A”, „Doskonały plan” i „Nagi instynkt 2”.

Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Zgryźliwi prorocy: Edycja 3, luty 2006

Urozmaicając nasz znany i lubiany serwis „Zgryźliwi tetrycy”, przewidujemy przyszłość – najodważniejsi tetrycy typują jakie oceny wystawią zbliżającym się premierom i uzasadniają, czego się po ocenianych na wyrost filmach spodziewają. W trzeciej edycji „Hostel”, „Hi Way”, „Casanova”, „Angel-A”, „Doskonały plan” i „Nagi instynkt 2”.

Raz w miesiącu tetrycy typują oceny filmów, które nie dotarły jeszcze do polskich kin, ale o których już jest głośno. Próbujemy odgadnąć, czy film spodoba nam się czy też nie i przedstawiamy przesłanki dla naszej oceny. Na początku następnego miesiąca, oprócz nowych typów, porównamy też nasze wcześniejsze oczekiwania z rzeczywistością.

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Hostel
Piotr Dobry (8)
Niektórzy krytycy już uknuli teorię, że „Piła” zapoczątkowała „nowy gatunek” (jeszcze nie wymyślili nazwy) horroru, którego kontynuatorem jest właśnie m.in. „Hostel”. A to przecież totalna bzdura – po prostu gore, o którym ci panowie żywiący się na co dzień Antonionim i Bergmanem mało co do tej pory słyszeli, już na dobre zadomowiło się w mainstreamie. I świetnie! Byłem jednym z niewielu recenzentów, którym podobał się poprzedni film Rotha – „Śmiertelna gorączka” – więc i tu jestem jak najlepszej myśli.
Bartosz Sztybor (8)
Koleś, który zrobił fajną „Śmiertelną gorączką” oraz kumpluje się z Quentinem Tarantino i Richardem Kellym, musi mieć talent. A na pewno taką jego ilość, że spokojnie starczy mu na kilka kolejnych filmów. Na „Hostel” czekam z niecierpliwością, bo mam nadzieję, że pod względem kontrowersji będzie to taki współczesny „Ostatni dom na lewo”. Chce wyjść z kina wstrząśnięty, skopany, obrzydzony i przerażony. Tak , jestem masochistą i napawa mnie to dumą. Roth nawet nie ukrywa, że jest to film wyłącznie dla masochistów, bo inaczej w obsadzie nie umieściłby Takashiego Miike. Tak, tego Miike.
Konrad Wągrowski (6)
Nie widziałem „Cabin Fever”, więc trudno mi oceniać twórczość Rotha, choć wiem, że film zbierał przyzwoite recenzje (oczywiście nie w polskiej prasie, ale powiedzmy sobie szczerze – ilu polskich krytyków ma pojęcie o horrorze?). Z tym, że jednak reprezentuje gatunek horroru za którym nie przepadam – slasher. Więc raczej nie spodziewam się po nim wielkich horrorowych emocji.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Hi Way
Piotr Dobry (7)
Jako fan Mumio jestem pełen nadziei na pierwszą od 2002 dobrą polską komedię, ale z drugiej strony jestem pełen wątpliwości, czy ich „mistrzostwo chwili” sprawdzi się w długim metrażu.
Bartosz Sztybor (7)
Z „Hi Way” jest jeden problem, bo chociaż reklamy Plusa można oglądać w nieskończoność, to nie wiadomo, czy taka koncepcja sprawdzi się w trwającym półtorej godziny filmie. Nieźle zapowiada się sama fabuła, bo jest szansa na takie burtonowskie połączenie wyobraźni z rzeczywistością. Ale nic poza tym nie wiem i mam nadzieję, że to dobrze wróży samej produkcji.
Konrad Wągrowski (5)
Kabaret Mumio jest śmieszny. Naprawdę nie tylko w reklamie. Ale jednak pełnometrażowy film to cos zupełnie innego niż kilkuminutowy skecz na scenie. Jak ktoś się do tej pory czymś takim nie zajmował to dobrze zadebiutować nie jest łatwo. Dlatego może być całkiem dobrze, ale i bardzo źle – i raczej sądzę, że ocena będzie skrajna, ale ponieważ nie wiem, w którą stronę, więc typuje ocenę średnią.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Casanova
Piotr Dobry (6)
O Casanovie kino opowiadało już kilkadziesiąt razy, przeważnie na poważnie. Hallstrom zamiast wiernej biografii najsłynniejszego kochanka proponuje przygodową komedię romantyczną. Lubię ciepłe bajki tego twórcy, lubię filmy kostiumowe i coraz bardziej lubię Heatha Ledgera, więc pewnie polubię i ten film. Choć będzie to raczej sympatia na jeden seans.
Bartosz Sztybor (6)
Heath Ledger jest świetnym aktorem. Sienna Miller jest bardzo ładna. Jeremy Irons jak chce, to potrafi. Oliver Platt zawsze będzie miał specjalne miejsce w moim sercu za zagranie wrestlera Jimmy’ego Kinga. Tylko Hallstrom nie był nigdy moim ulubieńcem i temat jest trochę ryzykowny. Nie wydaje mi się, by możliwe było wygranie pojedynku z Fellinim i Sutherlandem.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Angel-A
Piotr Dobry (5)
Historia miłości człowieka i anioła na tle Paryża sfotografowanego w czerni i bieli… Cóż, brzmi nieźle, tyle że ja już nie bardzo wierzę w Luca Bessona…
Bartosz Sztybor (8)
Lubię Luca Bessona, bo to równy gość i podchodzi do swoich filmów z pasją. Wszystko, co wyreżyserował oglądałem parokrotnie i cały czas darzę ogromną sympatią. Nie inaczej będzie z „Angel-Ą”, a tak mi się przynajmniej wydaje. Ma to być podsumowanie dotychczasowej kariery i zapewne będzie ciężko, ale na pewno szczerze. Dlatego pojawia się Jamel, który jest jedną z bardziej pozytywnych postaci współczesnego kina. Zawsze pocieszny i taki pospolity, że jego postaci odbiera się bardzo osobiście. Jakoś tak przeczuwam, że „Angel-A” powie mi coś cholernie ważnego i dlatego nie chcę jej przeoczyć.
Konrad Wągrowski (4)
Luc Besson jest doskonałym rzemieślnikiem i gdy bierze się za kino popularne, z reguły wyniki są bardziej niż zadowalające> Nie jest jednak artystą i gdy próbuje czegoś wznioślejszego (jak rozmowy Joanny d’Arc ze swym sumieniem), efekty są mizerne. Niestety pierwsze wieści o „Angel-I” (ludzie i anioły, czarno-biała taśma) świadczą, że chce być w swym powrocie reżyserskim artystą. A to dobrze nie wróży.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Plan doskonały
Piotr Dobry (8)
Kiedy wybitny reżyser, kojarzony z zupełnie innym kinem, zabiera się za opowiedzenie na pozór tak już doszczętnie wyeksploatowanej historii, jak to złodziej z policjantem bawią się w kotka i myszkę, gdzieś musi tkwić haczyk. I myślę, że nie tylko w honorarium. Spodziewam się dużego napięcia przez cały seans i ciosu obuchem w łeb pod koniec.
Bartosz Sztybor (8)
Spike Lee odszedł niby od „new-blaxploitation”, ale nadal robi kino zaangażowane społecznie i z pewnością bardziej dojrzałe. W „Doskonałym planie” zebrał doskonałą obsadę, którą poprowadzi tak dobrze, że w grę wejdą nawet oscarowe nominacje. Dla Spike’a znowu jej zabraknie, ale wierzę, że się jeszcze doczeka. Mam tylko nadzieję, że „Doskonały plan” w ogóle wejdzie do naszych kin i go w ostatniej chwili nie odwołają.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nagi instynkt 2
Piotr Dobry (3)
Po co nam remake lamerskiego kryminału sprzed lat, rozsławionego tylko za sprawą cipki Sharon Stone, skoro tym razem nawet cipka ma należeć do dublerki?
Bartosz Sztybor (5)
Nie jestem fanem pierwszej części i nigdy nie rozumiałem fenomenu Eszterhasa. Ot, zwykły pocieracz z seksowną Sharon Stone. Po kontynuacji nie oczekuje więc niczego poza przyjemnym erotycznym kusicielstwem. Stone jest teraz niezłym MILF’em i wygląda bardzo perwersyjnie na trailerze, dlatego zapowiada się przyjemny seans, biorąc pod uwagę jej możliwości. Gdyby wywalić fabułę i resztę obsady, to pewnie prorokowałbym wyżej.
Konrad Wągrowski (3)
„Nagin instynkt” był do bólu przeciętny, kiczowatym thrillerem erotycznym z jedną sceną, dzięki której stał się słynny. Mimo wszystko stał za nim Paul Verhoeven, który, mimo antynagród, nie jest jakimś pierwszym lepszym twórcą. Za „Nagim instynktem 2” już nikt nie stoi, chyba, że Sharon Stone, próbująca rozpaczliwie powrócić do pierwszej, no, może drugiej ligi aktorskiej. A to już wróży bardzo źle i zastanawiam się, czy moja typowana trójeczka to nie ocena wygórowana.
1 2 »

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Wiem, ale nie powiem
Sebastian Chosiński

14 V 2024

Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.

więcej »

Z filmu wyjęte: Nurkujący kopytny
Jarosław Loretz

13 V 2024

Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Wehrmacht kontra SS
Sebastian Chosiński

7 V 2024

Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Strach siedzi w nas, czyli kino grozy pod lupą (2)
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Porażki i sukcesy A.D. 2006
— Esensja

Człowiek, który chciał za dużo
— Urszula Lipińska

Rebus Copperfielda
— Ewa Drab

Halo, chciałbym nawiązać dialog: Plan doskonały
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Z tego cyklu

Edycja 7, wakacje 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 6, maj 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 5, kwiecień 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 4, marzec 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 2, styczeń 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 1, grudzień 2005
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Esensja ogląda: Lipiec 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Eklektyczna Adela
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Wrzesień 2014 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Kamil Witek

Pięć, cztery, trzy, dwa, jeden…
— Sebastian Chosiński

Małe jest piękne, każdy z nas to wie…
— Agnieszka Szady

Z romansem im do twarzy
— Ewa Drab

Rzeźnia nr 2
— Dawid Klimczak

Rocky Mountains Picture Show
— Przemysław Ćwik

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.