WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Obcy 3 |
Tytuł oryginalny | Alien³ |
Data premiery | 18 września 1992 |
Reżyseria | David Fincher |
Zdjęcia | Alex Thomson |
Scenariusz | Dan O'Bannon, Ronald Shusett, Vincent Ward, David Giler, Walter Hill |
Obsada | Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Christopher John Fields, Holt McCallany |
Muzyka | Elliot Goldenthal |
Rok produkcji | 1992 |
Kraj produkcji | USA |
Cykl | Obcy |
Czas trwania | 114 min |
Gatunek | akcja, SF, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Obcy 3, czyli Fincher nie dorósł do takiego filmuSebastian Chosiński, Jakub Gałka, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Mateusz Kowalski, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski Czy „Obcy” kończy się na dwóch częściach, czy film Finchera wnosi coś do cyklu? Który odcinek jest najbardziej posępny? Co by było, gdyby podmienić Obcego na agresywną ciężarną palmę czy sześcionogiego tapira? Krótko mówiąc – rozmawiamy o „Obcym 3”.
Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Mateusz Kowalski, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad WągrowskiObcy 3, czyli Fincher nie dorósł do takiego filmuCzy „Obcy” kończy się na dwóch częściach, czy film Finchera wnosi coś do cyklu? Który odcinek jest najbardziej posępny? Co by było, gdyby podmienić Obcego na agresywną ciężarną palmę czy sześcionogiego tapira? Krótko mówiąc – rozmawiamy o „Obcym 3”. David Fincher |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Obcy 3 |
Tytuł oryginalny | Alien³ |
Data premiery | 18 września 1992 |
Reżyseria | David Fincher |
Zdjęcia | Alex Thomson |
Scenariusz | Dan O'Bannon, Ronald Shusett, Vincent Ward, David Giler, Walter Hill |
Obsada | Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Christopher John Fields, Holt McCallany |
Muzyka | Elliot Goldenthal |
Rok produkcji | 1992 |
Kraj produkcji | USA |
Cykl | Obcy |
Czas trwania | 114 min |
Gatunek | akcja, SF, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Tak jak losy grupki bohaterów były zawsze na pierwszym planie tak i losy ludzkości zawsze były stawką (z tym, że w pierwszej części się o tym za bardzo nie mówiło).
I właśnie o to chodzi, że w części trzeciej nie ma już poczucia walki o losy ludzkości. To po prostu zwyczajna, krwawa ganianina po korytarzach. Przy czym ostatni kwadrans wcale nie zmienia wymowy całego filmu, stanowiąc wyłącznie coś w rodzaju figowego listka.
Drogi Jale - przecież przybywa Firma i chce królowej, która jest w Ripley - zdecydowanie chodzi o losy ludzkości ! ! ! Pozdrawiam :)
"w części trzeciej nie ma już poczucia walki o losy ludzkości."
Jest o wiele większe niż w części pierwszej.
Bzdurne argumenty, nie doczytałem tej dyskusji do końca. Esensję lubię i czytuję ale to coś o Obcym3 to jakaś ciężka kpina. pozdrawiam mimo wszystko.
Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.
więcej »Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…
więcej »Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Obcy – podsumowanie naszego bloku
— Esensja
Obcy – podsumowanie naszego bloku
— Esensja
H. R. Giger – nie tylko Obcy
— Jakub Gałka, Konrad Wągrowski
10 pamiętnych scen z „Obcych”
— Esensja
Nawiązując do klasyków science fiction
— Jakub Gałka
10 najciekawszych podróbek „Obcego”
— Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
10 najlepszych śmierci w „Obcych”
— Esensja
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Obcym
— Konrad Wągrowski
PoGRYwanie z Obcym
— Ewa Drab
Walka o ogień
— Kamil Witek
„Obcy 5” - niezrealizowane projekty
— Mateusz Kowalski
Transatlantyk 2015: Dzień 4
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Gorzkie gody
— Jarosław Robak
Z patelni w ogień
— Mateusz Kowalski
Baby, You’re a Rich Man!
— Karol Kućmierz
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (2)
— Jakub Gałka
Pod prąd rzeki czasu
— Konrad Wągrowski
Być jak Sherlock Holmes
— Urszula Lipińska
Thriller klasyczny
— Konrad Wągrowski
Non omnis moriar: Płyń, Pavel, płyń!
— Sebastian Chosiński
Sześćdziesiąt lat minęło…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Perły ze skazą: Los bezprizornego człowieka
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Pecunia non olet
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Zimowy lament w cieniu Jupitera
— Sebastian Chosiński
Jazzowe oblicze noise’u i post-rocka
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
— Sebastian Chosiński
„Kobra” i inne zbrodnie: Wiem, ale nie powiem
— Sebastian Chosiński
Po komiks marsz: Maj 2024
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Tu miejsce na labirynt…: Z Beskidów widać Jukatan, Afrykę i Japonię
— Sebastian Chosiński
Zwłaszcza w jedynce, kiedy Nostromo wraca na Ziemię. Z już tylko jednym, w razie niepomyślnego rozstrzygnięcia, pasażerem.