EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Maigret i starsza pani |
Tytuł oryginalny | Мегрэ и старая дама |
Data premiery | 1 sierpnia 1975 |
Reżyseria | Wiaczesław Browkin |
Zdjęcia | Boris Kiparisow |
Scenariusz | Wiaczesław Browkin |
Obsada | Boris Tienin, Jelena Fadiejewa, Awangard Leontjew, Jelena Kozielkowa, Anatolij Romaszyn, Leonid Satanowski, Jurij Katin-Jarcew, Boris Kudriawcew, Olga Fomiczowa, Igor Jankowski, Wsiewołod Dawydow, Jurij Lichaczow, Tamara Truszyna, Gieorgij Rumiancew |
Rok produkcji | 1974 |
Kraj produkcji | ZSRR |
Czas trwania | 153 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Przy uspokajającym szumie fal… BałtykuDrugie podejście reżysera Wiaczesława Browkina i aktora Borisa Tienina do prozy Georges’a Simenona przyniosło jeszcze lepszy efekt niż za pierwszym razem. Zrealizowana w 1974 roku adaptacja powieści „Maigret i starsza pani” jest artystycznie dojrzalsza i fabularnie ciekawsza od wcześniejszego o rok „Maigreta i człowieka z ławki”, choć w przypadku pierwowzoru literackiego było akurat na odwrót.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Przy uspokajającym szumie fal… BałtykuDrugie podejście reżysera Wiaczesława Browkina i aktora Borisa Tienina do prozy Georges’a Simenona przyniosło jeszcze lepszy efekt niż za pierwszym razem. Zrealizowana w 1974 roku adaptacja powieści „Maigret i starsza pani” jest artystycznie dojrzalsza i fabularnie ciekawsza od wcześniejszego o rok „Maigreta i człowieka z ławki”, choć w przypadku pierwowzoru literackiego było akurat na odwrót. Wiaczesław Browkin |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Maigret i starsza pani |
Tytuł oryginalny | Мегрэ и старая дама |
Data premiery | 1 sierpnia 1975 |
Reżyseria | Wiaczesław Browkin |
Zdjęcia | Boris Kiparisow |
Scenariusz | Wiaczesław Browkin |
Obsada | Boris Tienin, Jelena Fadiejewa, Awangard Leontjew, Jelena Kozielkowa, Anatolij Romaszyn, Leonid Satanowski, Jurij Katin-Jarcew, Boris Kudriawcew, Olga Fomiczowa, Igor Jankowski, Wsiewołod Dawydow, Jurij Lichaczow, Tamara Truszyna, Gieorgij Rumiancew |
Rok produkcji | 1974 |
Kraj produkcji | ZSRR |
Czas trwania | 153 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Nieczęsto widzowie w latach 50. i 60. ubiegłego wieku mieli okazję oglądać Zbigniewa Cybulskiego w przedstawieniach teatralnych. Każda taka rola zasługuje więc na uwagę. Wyreżyserowany przez Jerzego Gruzę „Sammy” to monodram autorstwa Brytyjczyka Kena Hughesa, w którym aktor znany przede wszystkim z „Popiołu i diamentu” wciela się w drobnego kombinatora próbującego zebrać pieniądze na spłatę długu.
więcej »Z okazji zbliżających się Świąt proponuję rzut oka na franczyzę okołofilmową sprzed 30 lat.
więcej »Chociaż o brytyjskim dramatopisarzu i prozaiku Patricku Hamiltonie dzisiaj już mało kto pamięta, wielbiciele klasycznych thrillerów psychologicznych sprzed dekad powinni kojarzyć przynajmniej dwie z jego sztuk, które dotarły do Hollywoodu – „Gasnący płomień” oraz „Sznur”. Ta pierwsza doczekała się także inscenizacji w ramach Teatru Sensacji „Kobra”, a reżysersko odpowiadał za to… Andrzej Łapicki.
więcej »Franczyza lat 80.
— Jarosław Loretz
Dysonans motoryzacyjny
— Jarosław Loretz
Obrandowani
— Jarosław Loretz
Na wywczasie
— Jarosław Loretz
W kupie raźniej
— Jarosław Loretz
Proszę szanownej wycieczki
— Jarosław Loretz
Och jej, ja tu faktycznie mam tatuaż
— Jarosław Loretz
Proszę oddać mi kapelusz. W środku tkwi połowa mojego czerepu
— Jarosław Loretz
Superman z napędem kobiecym
— Jarosław Loretz
Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Końcowe odliczanie
— Sebastian Chosiński
Uparty inspektor
— Sebastian Chosiński
Wielopiętrowe kłamstwo, okrutna prowokacja
— Sebastian Chosiński
Okno z widokiem na… bank
— Sebastian Chosiński
Zaczyka nie wybaczę!
— Sebastian Chosiński
Rzekomy gwałt, prawdziwa zbrodnia
— Sebastian Chosiński
Ojciec marnotrawny i syn niewierny
— Sebastian Chosiński
Mafia potęgą jest – i basta!
— Sebastian Chosiński
Kto popchnął do zdrady?
— Sebastian Chosiński
„Capo di tutti capi”
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Generalska córka
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Z Mińska do Nowego Jorku
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Moskiewskie zaułki jak Paryż
— Sebastian Chosiński
Komisarz z wyrzutami sumienia
— Sebastian Chosiński
Przeczytaj to jeszcze raz: Eddie, Gino i Tony
— Sebastian Chosiński
Przeczytaj to jeszcze raz: Gliniarz na rowerze
— Sebastian Chosiński
Przeczytaj to jeszcze raz: Na jedną kartę!
— Sebastian Chosiński
Przeczytaj to jeszcze raz: Najdłuższe śledztwo komisarza Maigreta
— Sebastian Chosiński
Przeczytaj to jeszcze raz: Gdy życie myli się z filmem…
— Sebastian Chosiński
Przeczytaj to jeszcze raz: Czasami Pchła bywa pożyteczna
— Sebastian Chosiński
Na progu (oby wielkiej) kariery
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Duchy, ruiny, łzy
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Od undergroundowego goryla do superbohaterów. Zagmatwane losy Missus Beastly
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Depresja gangstera
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Epifania w rytmie bluesa
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Jeden mały wisiorek, a tyle komplikacji
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Komeda na trio jazzowe i kwartet smyczkowy
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Dziki Wschód w obronie Stalingradu
— Sebastian Chosiński
Głębokość peryskopowa
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Wieloma językami, wieloma dźwiękami…
— Sebastian Chosiński