W XXI wieku zespół Pink Floyd praktycznie przestał istnieć. Panowie jeśli już nagrywali, to raczej na swój rachunek, a o koncertach mowy być nie mogło. Niemniej fani niemal co roku są uszczęśliwiani kolejnymi albumami sygnowanymi nazwą zespołu. Dziś jednak skupimy się na solowym albumie Davida Gilmoura „On an Island” z 2006 roku.
więcej »Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka nierzadko wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj czwarty studyjny album solowy Terjego Rypdala z udziałem Jona Christensena.
więcej »W XXI wieku zespół Pink Floyd praktycznie przestał istnieć. Panowie jeśli już nagrywali, to raczej na swój rachunek, a o koncertach mowy być nie mogło… Z wyjątkiem Live 8. Za to indywidualnie chętnie udzielali się w okolicznościowych akcjach. W zeszłym tygodniu mówiliśmy o Rogerze Watersie, a dziś przyjrzymy się gościnnym występom Davida Gilmoura, Nicka Masona i Ricka Wrighta.
więcej »Non omnis moriar: Co czeka nas „po”?
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal „What Comes After”)
12 III 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Migawki Rogera Watersa
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
9 III 2022
Non omnis moriar: Pirackie arcydzieło
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal „Live in Bremen”)
5 III 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Czterech do ośmiu
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
2 III 2022
Nie przegap: Luty 2022
– Esensja
28 II 2022
Non omnis moriar: Nordic-jazz w wersji wzorcowej
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal „Terje Rypdal”)
26 II 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Nadzieja wiodąca fanów rocka do opery
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Roger Waters „Ça Ira”)
23 II 2022
Non omnis moriar: Czterech to za mało. Zagrajmy w pięciu!
– Sebastian Chosiński
(Jan Garbarek, Bobo Stenson, Terje Rypdal, Arild Andersen, Jon Christensen „Sart”)
19 II 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Dziś wieczór wszyscy kochajmy się w Londynie
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „London 1966/1967”)
16 II 2022
Non omnis moriar: W każdym jazzmanie tkwi Otello
– Sebastian Chosiński
(George Russell „Othello Ballet Suite”)
12 II 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Ostatnie nagrania z radia
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Syd Barrett „The Radio One Sessions”)
9 II 2022
Non omnis moriar: „Elektronicznej sonaty…” – wersja nieoficjalna
– Sebastian Chosiński
(George Russell „On Air”)
5 II 2022
10 największych rozczarowań muzycznych 2021 roku
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
2 II 2022
Nie przegap: Styczeń 2022
– Esensja
31 I 2022
Non omnis moriar: „Elektronicznej sonaty…” – wersja pierwotna
– Sebastian Chosiński
(George Russell „The Essence of George Russell”)
29 I 2022
Weekendowa Bezsensja: 40 najgorszych okładek płyt 2021 roku… i bonus z pupą
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
29 I 2022
30 najlepszych płyt 2021 roku
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
27 I 2022
Pożegnania 2021 (4/4)
– Jarosław Loretz
25 I 2022
ABBA w studio, cz. 1: Dlaczego nie dzwonisz?
– Wojciech Gołąbowski, Joanna Kapica-Curzytek
(Björn Benny Agnetha Frida „Ring Ring”)
24 I 2022
Pożegnania 2021 (3/4)
– Jarosław Loretz
24 I 2022
Pożegnania 2021 (2/4)
– Jarosław Loretz
23 I 2022
Pożegnania 2021 (1/4)
– Jarosław Loretz
22 I 2022
Non omnis moriar: „Elektronicznej sonaty…” – wersja koncertowa
– Sebastian Chosiński
(George Russell „Electronic Sonata for Souls Loved by Nature”)
22 I 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Ostatnie cięcie
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „The Final Cut (2004)”)
19 I 2022
ABBA przed zaćmieniem Słońca, cz. 3
– Joanna Kapica-Curzytek
17 I 2022
Non omnis moriar: Jeden za czterech, czterech za jednego
– Sebastian Chosiński
(Jan Garbarek Quartet „Afric Pepperbird”)
15 I 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Krystaliczny dźwięk Księżyca
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „The Dark Side of the Moon (30th Anniversary Edition)”)
12 I 2022
New Surya
– Francis Lockwood, Johan Renard
Plays Carter, Plays Mitchell, Plays Shepp
– STHLM svaga
3P
– Próchno
The Death of Kalypso
– Angles & Elle-Kari Sander with Strings
[100%]
Świtanie
– Piotr Damasiewicz Into the Roots
[90%]
Live in Turku
– Dawda Jobarteh, Stefan Pasborg
[90%]
Polymelomodus
– Gustav Brom Orchestra
[90%]
Plays Carter, Plays Mitchell, Plays Shepp
– STHLM svaga
[80%]
Tu miejsce na labirynt…: Już nie tacy „young”, ale z większym „powerem”
– Sebastian Chosiński
Promocja: Czy zawód programisty to wciąż przyszłościowa profesja?
Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski
Promocja: Przebarwienia na twarzy - jak sobie z nimi radzić?
A pamiętacie…: Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
– Wojciech Gołąbowski
The Death of Kalypso
– Angles & Elle-Kari Sander with Strings
Turning Point
– Adam Forkelid
Clouds
– Randi Pontoppidan, Martin Fabricius
Mythical River
– Elephant9
As Time Passes
– Arild Andersen, Daniel Sommer, Rob Luft