Longplayem „Future Days” wokalista Damo Suzuki pożegnał się z Can. I chociaż Japończyk nigdy nie był wielkim mistrzem w swoim fachu, to jednak każdy wielbiciel niemieckiej legendy krautrocka będzie kojarzył go głównie z trzema pełnowymiarowymi krążkami nagranymi z Niemcami.
więcej »Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka nierzadko wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj wspólny album czechosłowackiej Orkiestry Gustava Broma i kanadyjskiego trębacza Maynarda Fergusona.
więcej »W latach 1968-1971 życie muzyków Can ogniskowało się wokół pracy. Mieszkając w Schloß Nörvenich, praktycznie nie wychodzili ze studia. To w którymś momencie musiało odbić się na kondycji jeśli nie wszystkich, to przynajmniej niektórych z nich. Pewien kryzys przyszedł wraz z sesją do „Ege Bamyasi” i nie wiadomo, jak by to wszystko się skończyło, gdyby sprawy w swoje ręce nie wziął nadzwyczaj zasadniczy Holger Czukay.
więcej »Non omnis moriar: Znad Rubikonu do Aszchabadu
– Sebastian Chosiński
(Gustav Brom Orchestra „Jazzový koncert”)
13 IV 2024
Nie taki krautrock straszny: Aneks, nie popłuczyny
– Sebastian Chosiński
(Can „Ogam Ogat”)
8 IV 2024
Non omnis moriar: Gustav, Praga, Brno i Jerzy
– Sebastian Chosiński
(Jerzy Milian, Gustav Brom Orchestra „Blues for Praha. 1965-1966 · Swingin’ Czechoslovak Vibes”)
6 IV 2024
Nie taki krautrock straszny: Prywatna wyspa, prywatny zamek…
– Sebastian Chosiński
(Can „Tago Mago”)
1 IV 2024
Non omnis moriar: Jazzowa „missa solemnis”
– Sebastian Chosiński
(Jaromír Hnilička, Gustav Brom Orchestra „Missa Jazz (Jazz in the Church)”)
30 III 2024
Piołun w sercu a w słowach brak miodu, czyli 10 utworów do tekstów Ernesta Brylla
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
27 III 2024
Nie taki krautrock straszny: Spaghetti western, thriller, dramat…
– Sebastian Chosiński
(Can „Soundtracks”)
25 III 2024
Non omnis moriar: Prośba o zmiłowanie
– Sebastian Chosiński
(Gustav Brom Orchestra „Kyrie Eleison [Gustav Brom se svým Orchestrem II]”)
23 III 2024
Nie taki krautrock straszny: Zdrowe dziecko i szczęśliwi ojcowie
– Sebastian Chosiński
(Can „Monster Movie”)
18 III 2024
Non omnis moriar: Strzeż się jazzowej policji!
– Sebastian Chosiński
(Gustav Brom Orchestra „Brom’s Bromides (Practically Indissoluble)”)
16 III 2024
Nie taki krautrock straszny: Gdyby Wietnamczycy wiedzieli…
– Sebastian Chosiński
(Technical Space Composer’s Crew „Canaxis 5”)
11 III 2024
Non omnis moriar: Fusion w wersji nordic
– Sebastian Chosiński
(Moose Loose „Live at Kongsberg Jazzfestival 1973”)
9 III 2024
Nie taki krautrock straszny: Miłosne perypetie Niemców w Indiach
– Sebastian Chosiński
(Irmin Schmidt, The Inner Space „Kamasutra: Vollendung der Liebe”)
4 III 2024
Non omnis moriar: Van Gogh, słoneczniki i dyskotekowy funk
– Sebastian Chosiński
(Mahagon „Hektolitr laský”, Mahagon „Slunečnice pro Vincenta Van Gogha”)
2 III 2024
40 najgorszych okładek płyt 2023 roku
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
28 II 2024
Nie taki krautrock straszny: W cieniu studenckiej rewolty
– Sebastian Chosiński
(Can „Prehistoric Future”)
26 II 2024
Non omnis moriar: Surrealizm podlany rockiem, bluesem i jazzem
– Sebastian Chosiński
(Jan Spálený, Mahagon „Signál času”)
24 II 2024
10 największych rozczarowań muzycznych 2023 roku
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
21 II 2024
Nie taki krautrock straszny: Apokalipsa, na którą warto było czekać
– Sebastian Chosiński
(The Inner Space „Agilok & Blubbo”)
19 II 2024
Non omnis moriar: W cieniu tragedii
– Sebastian Chosiński
(Mahagon „Mahagon”)
17 II 2024
Nie taki krautrock straszny: Panowie na zamku
– Sebastian Chosiński
(The Inner Space „Agilok & Blubbo”, Can „»Delay« 1968”)
12 II 2024
Non omnis moriar: Piosenkowe początki
– Sebastian Chosiński
(Mahagon „Půlnoční bál”, Mahagon „Ve svĕtle petrolejky”)
10 II 2024
30 najlepszych płyt 2023 roku
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
9 II 2024
Nie taki krautrock straszny: W cieniu Arminiusza. Od Virus – poprzez Weed – po Skyline
– Sebastian Chosiński
5 II 2024
Non omnis moriar: Od nonetu do tria
– Sebastian Chosiński
(Horký Dech Jany Koubkové „Horký Dech Jany Koubkové”)
3 II 2024
Nie taki krautrock straszny: Hinduski bohater i chilijski dyktator. Od Murphy Blend – poprzez Hanumana – po Lied des Teufels
– Sebastian Chosiński
29 I 2024
Non omnis moriar: Różne oblicza Jany
– Sebastian Chosiński
(Jazz Half Sextet „Mini Jazz Klub 16”, Horký Dech Jany Koubkové „Mini Jazz Klub 23”, Jana Koubková, Jazz Q „Mini Jazz Klub 38”)
27 I 2024
Tozzos
– Rhùn
The Death of Kalypso
– Angles & Elle-Kari Sander with Strings
Mythical River
– Elephant9
The Death of Kalypso
– Angles & Elle-Kari Sander with Strings
[100%]
Path
– Mathias Landæus
[90%]
As Time Passes
– Arild Andersen, Daniel Sommer, Rob Luft
[80%]
Mythical River
– Elephant9
[80%]
Future Days
– Can
[80%]
Tu miejsce na labirynt…: Już nie tacy „young”, ale z większym „powerem”
– Sebastian Chosiński
Promocja: Porównanie wymagań systemowych pomiędzy wersją PC a konsolową gry Wiedźmin 3
Promocja: Z ekranu komputera na dywan – najlepsze LEGO dla graczy
Promocja: Lajki na Facebooku - odkryj siłę interakcji
Promocja: Przebarwienia na twarzy - jak sobie z nimi radzić?
The Night is the Night
– Rotem Geffen
Clouds
– Randi Pontoppidan, Martin Fabricius
Infinite Reflections
– Uniri
Better
– Tomasz Dąbrowski & The Individual Beings
Path
– Mathias Landæus