Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Publicystyka

 
( * A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S Ś T U V W X Y Z Ż

Nie taki krautrock straszny: Czas (smutnych) rozstań
Sebastian Chosiński

22 IV 2024

Longplayem „Future Days” wokalista Damo Suzuki pożegnał się z Can. I chociaż Japończyk nigdy nie był wielkim mistrzem w swoim fachu, to jednak każdy wielbiciel niemieckiej legendy krautrocka będzie kojarzył go głównie z trzema pełnowymiarowymi krążkami nagranymi z Niemcami.

więcej »

Non omnis moriar: Praga pachnąca kanadyjską żywicą
Sebastian Chosiński

20 IV 2024

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka nierzadko wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj wspólny album czechosłowackiej Orkiestry Gustava Broma i kanadyjskiego trębacza Maynarda Fergusona.

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Nie zadzieraj z Czukayem!
Sebastian Chosiński

15 IV 2024

W latach 1968-1971 życie muzyków Can ogniskowało się wokół pracy. Mieszkając w Schloß Nörvenich, praktycznie nie wychodzili ze studia. To w którymś momencie musiało odbić się na kondycji jeśli nie wszystkich, to przynajmniej niektórych z nich. Pewien kryzys przyszedł wraz z sesją do „Ege Bamyasi” i nie wiadomo, jak by to wszystko się skończyło, gdyby sprawy w swoje ręce nie wziął nadzwyczaj zasadniczy Holger Czukay.

więcej »
więcej »

Non omnis moriar: Znad Rubikonu do Aszchabadu – Sebastian Chosiński
(Gustav Brom Orchestra „Jazzový koncert”)
13 IV 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Aneks, nie popłuczyny – Sebastian Chosiński
(Can „Ogam Ogat”)
8 IV 2024

więcej »

Non omnis moriar: Gustav, Praga, Brno i Jerzy – Sebastian Chosiński
(Jerzy Milian, Gustav Brom Orchestra „Blues for Praha. 1965-1966 · Swingin’ Czechoslovak Vibes”)
6 IV 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Prywatna wyspa, prywatny zamek… – Sebastian Chosiński
(Can „Tago Mago”)
1 IV 2024

więcej »

Non omnis moriar: Jazzowa „missa solemnis” – Sebastian Chosiński
(Jaromír Hnilička, Gustav Brom Orchestra „Missa Jazz (Jazz in the Church)”)
30 III 2024

więcej »

Piołun w sercu a w słowach brak miodu, czyli 10 utworów do tekstów Ernesta Brylla – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
27 III 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Spaghetti western, thriller, dramat… – Sebastian Chosiński
(Can „Soundtracks”)
25 III 2024

więcej »

Non omnis moriar: Prośba o zmiłowanie – Sebastian Chosiński
(Gustav Brom Orchestra „Kyrie Eleison [Gustav Brom se svým Orchestrem II]”)
23 III 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Zdrowe dziecko i szczęśliwi ojcowie – Sebastian Chosiński
(Can „Monster Movie”)
18 III 2024

więcej »

Non omnis moriar: Strzeż się jazzowej policji! – Sebastian Chosiński
(Gustav Brom Orchestra „Brom’s Bromides (Practically Indissoluble)”)
16 III 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Gdyby Wietnamczycy wiedzieli… – Sebastian Chosiński
(Technical Space Composer’s Crew „Canaxis 5”)
11 III 2024

więcej »

Non omnis moriar: Fusion w wersji nordic – Sebastian Chosiński
(Moose Loose „Live at Kongsberg Jazzfestival 1973”)
9 III 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Miłosne perypetie Niemców w Indiach – Sebastian Chosiński
(Irmin Schmidt, The Inner Space „Kamasutra: Vollendung der Liebe”)
4 III 2024

więcej »

Non omnis moriar: Van Gogh, słoneczniki i dyskotekowy funk – Sebastian Chosiński
(Mahagon „Hektolitr laský”, Mahagon „Slunečnice pro Vincenta Van Gogha”)
2 III 2024

więcej »

40 najgorszych okładek płyt 2023 roku – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
28 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: W cieniu studenckiej rewolty – Sebastian Chosiński
(Can „Prehistoric Future”)
26 II 2024

więcej »

Non omnis moriar: Surrealizm podlany rockiem, bluesem i jazzem – Sebastian Chosiński
(Jan Spálený, Mahagon „Signál času”)
24 II 2024

więcej »

10 największych rozczarowań muzycznych 2023 roku – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
21 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Apokalipsa, na którą warto było czekać – Sebastian Chosiński
(The Inner Space „Agilok & Blubbo”)
19 II 2024

więcej »

Non omnis moriar: W cieniu tragedii – Sebastian Chosiński
(Mahagon „Mahagon”)
17 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Panowie na zamku – Sebastian Chosiński
(The Inner Space „Agilok & Blubbo”, Can „»Delay« 1968”)
12 II 2024

więcej »

Non omnis moriar: Piosenkowe początki – Sebastian Chosiński
(Mahagon „Půlnoční bál”, Mahagon „Ve svĕtle petrolejky”)
10 II 2024

więcej »

30 najlepszych płyt 2023 roku – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
9 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: W cieniu Arminiusza. Od Virus – poprzez Weed – po Skyline – Sebastian Chosiński
5 II 2024

więcej »

Non omnis moriar: Od nonetu do tria – Sebastian Chosiński
(Horký Dech Jany Koubkové „Horký Dech Jany Koubkové”)
3 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Hinduski bohater i chilijski dyktator. Od Murphy Blend – poprzez Hanumana – po Lied des Teufels – Sebastian Chosiński
29 I 2024

więcej »

Non omnis moriar: Różne oblicza Jany – Sebastian Chosiński
(Jazz Half Sextet „Mini Jazz Klub 16”, Horký Dech Jany Koubkové „Mini Jazz Klub 23”, Jana Koubková, Jazz Q „Mini Jazz Klub 38”)
27 I 2024

1 2 3 44 »

Esensjopedia

W Esensjopedii na dziś

Ostatnio dodane

Toz​zos
– Rhùn

The Death of Kalypso
– Angles & Elle-Kari Sander with Strings

Mythical River
– Elephant9

więcej »

Wysokoprocentowe

The Death of Kalypso
– Angles & Elle-Kari Sander with Strings
[100%]

Path
– Mathias Landæus
[90%]

As Time Passes
– Arild Andersen, Daniel Sommer, Rob Luft
[80%]

Mythical River
– Elephant9
[80%]

Future Days
– Can
[80%]

Najpopularniejsze

Polecamy

Z komentarzy

przeglądaj komentarze »
Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.