Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Publicystyka

 
( * A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S Ś T U V W X Y Z Ż

Non omnis moriar: Biednej Kaśce zawsze wiatr w oczy
Sebastian Chosiński

1 X 2022

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka nierzadko wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj pierwszy (z trzech) longplay duńskiego zespołu Entrance, któremu liderował trębacz Palle Mikkelborg.

więcej »

Nie przegap: Wrzesień 2022
Esensja

30 IX 2022

Wieczory coraz dłuższe, można je więc poświęcić na nadrobienie przegapionych recenzji.

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Wczesne echa zmian
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

28 IX 2022

W XXI wieku zespół Pink Floyd praktycznie przestał istnieć. Panowie jeśli już nagrywali, to raczej na swój rachunek, a o koncertach mowy być nie mogło. Niemniej fani niemal co roku są uszczęśliwiani kolejnymi albumami sygnowanymi nazwą zespołu. Na przykład opublikowanym osobno fragmentem boksu „The Early Years 1965-1972” pod tytułem „1971: Reverber/ation” z 2017 roku.

więcej »
więcej »

Non omnis moriar: Przystanek przed Apokalipsą – Sebastian Chosiński
(Iron Office „Ambience”)
24 IX 2022

więcej »

Non omnis moriar: Była muzyka do wind, może być i do biura – Sebastian Chosiński
(Iron Office „Iron Office”)
17 IX 2022

więcej »

Non omnis moriar: Po wojnie – cieszmy się i radujmy! – Sebastian Chosiński
(Trouble „After the War”)
10 IX 2022

więcej »

Atomowe serce wczesnych dewiacji – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1970: Devi/ation”)
7 IX 2022

więcej »

Non omnis moriar: Aśoka jako bohater suity jazzowej – Sebastian Chosiński
(Palle Mikkelborg „Ashoka Suite / Guadiana / Concert”)
3 IX 2022

więcej »

Nie przegap: Sierpień 2022 – Esensja
31 VIII 2022

więcej »

Non omnis moriar: „Corona” z głowy nie spadła – Sebastian Chosiński
(Palle Mikkelborg, Radiojazzgruppen „The Mysterious Corona”)
27 VIII 2022

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Swoboda wczesnej formy – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1969: Dramatis/ation”)
24 VIII 2022

więcej »

Non omnis moriar: Singlowe przeboje, których nie było – Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal, The Chasers „The Singles Collection”)
20 VIII 2022

więcej »

Non omnis moriar: Subtelny ornament krewnego z prowincji – Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal, The Chasers „Blue”)
13 VIII 2022

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Wczesne kiełkowanie – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1968: Germin/Ation”)
10 VIII 2022

więcej »

Non omnis moriar: U boku Terjego na jazzowe salony… – Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal „Chaser”)
6 VIII 2022

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Najwcześniejsze z wczesnych – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1965–1967: Cambridge St/ation”)
3 VIII 2022

więcej »

Nie przegap: Lipiec 2022 – Esensja
31 VII 2022

więcej »

Non omnis moriar: Ciąg dalszy już nie nastąpił – Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal, Miroslav Vitouš, Jack DeJohnette „To Be Continued”)
30 VII 2022

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Programowe uczucie niedosytu – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „The Early Years 1967-1972 Cre/ation”)
27 VII 2022

więcej »

Non omnis moriar: Po co się spieszyć, gdy świat wokół taki piękny – Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal „Descendre”)
23 VII 2022

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Rysa na murze – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Roger Waters „Roger Waters: The Wall”)
20 VII 2022

więcej »

Non omnis moriar: Było sobie trzech jazzmanów… – Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal, Miroslav Vitouš, Jack DeJohnette „Terje Rypdal, Miroslav Vitouš, Jack DeJohnette”)
16 VII 2022

więcej »

Non omnis moriar: Jakżeż ważne jest to, co nosimy pod spodem – Sebastian Chosiński
(Bobo Stenson, Arild Andersen, Jon Christensen „Underwear”)
9 VII 2022

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Wyjść poza oczekiwania – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(David Gilmour „Rattle That Lock”)
6 VII 2022

więcej »

Non omnis moriar: Podejście numer dwa – Sebastian Chosiński
(Moose Loose „Transition”)
2 VII 2022

więcej »

Nie przegap: Czerwiec 2022 – Esensja
30 VI 2022

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Ich pierwszy rhythm’n’blues – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1965: Their First Recordings”)
29 VI 2022

więcej »

Non omnis moriar: Wylęgarnia talentów – Sebastian Chosiński
(Moose Loose „Elgen er løs”)
25 VI 2022

więcej »

Pink Floyd w XXI wieku: Oko z monitora wciąż patrzy – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Roger Waters „Amused to Death (reedycja 2015)”)
22 VI 2022

więcej »

Non omnis moriar: Siły zmierzone na zamiary – Sebastian Chosiński
(Håkon Graf, Sveinung Hovensjø, Jon Eberson, Jon Christensen „Blow Out”)
18 VI 2022

« 1 4 5 6 7 8 44 »

Esensjopedia

W Esensjopedii na dziś

Ostatnio dodane

Live in Turku
– Dawda Jobarteh, Stefan Pasborg

Turning Point
– Adam Forkelid

Ghosted II
– Oren Ambarchi, Johan Berthling, Andreas Werliin

więcej »

Wysokoprocentowe

The Death of Kalypso
– Angles & Elle-Kari Sander with Strings
[100%]

Polymelomodus
– Gustav Brom Orchestra
[90%]

Path
– Mathias Landæus
[90%]

Interjazz 3
– Jazzový Orchestr Československého Rozhlasu, Gustav Brom Orchestra
[80%]

Turning Point
– Adam Forkelid
[80%]

Najpopularniejsze

Polecamy

Z komentarzy

przeglądaj komentarze »
Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.