Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka nierzadko wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj pierwszy (z trzech) longplay duńskiego zespołu Entrance, któremu liderował trębacz Palle Mikkelborg.
więcej »Wieczory coraz dłuższe, można je więc poświęcić na nadrobienie przegapionych recenzji.
więcej »W XXI wieku zespół Pink Floyd praktycznie przestał istnieć. Panowie jeśli już nagrywali, to raczej na swój rachunek, a o koncertach mowy być nie mogło. Niemniej fani niemal co roku są uszczęśliwiani kolejnymi albumami sygnowanymi nazwą zespołu. Na przykład opublikowanym osobno fragmentem boksu „The Early Years 1965-1972” pod tytułem „1971: Reverber/ation” z 2017 roku.
więcej »Non omnis moriar: Przystanek przed Apokalipsą
– Sebastian Chosiński
(Iron Office „Ambience”)
24 IX 2022
Non omnis moriar: Była muzyka do wind, może być i do biura
– Sebastian Chosiński
(Iron Office „Iron Office”)
17 IX 2022
Non omnis moriar: Po wojnie – cieszmy się i radujmy!
– Sebastian Chosiński
(Trouble „After the War”)
10 IX 2022
Atomowe serce wczesnych dewiacji
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1970: Devi/ation”)
7 IX 2022
Non omnis moriar: Aśoka jako bohater suity jazzowej
– Sebastian Chosiński
(Palle Mikkelborg „Ashoka Suite / Guadiana / Concert”)
3 IX 2022
Nie przegap: Sierpień 2022
– Esensja
31 VIII 2022
Non omnis moriar: „Corona” z głowy nie spadła
– Sebastian Chosiński
(Palle Mikkelborg, Radiojazzgruppen „The Mysterious Corona”)
27 VIII 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Swoboda wczesnej formy
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1969: Dramatis/ation”)
24 VIII 2022
Non omnis moriar: Singlowe przeboje, których nie było
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal, The Chasers „The Singles Collection”)
20 VIII 2022
Non omnis moriar: Subtelny ornament krewnego z prowincji
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal, The Chasers „Blue”)
13 VIII 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Wczesne kiełkowanie
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1968: Germin/Ation”)
10 VIII 2022
Non omnis moriar: U boku Terjego na jazzowe salony…
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal „Chaser”)
6 VIII 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Najwcześniejsze z wczesnych
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1965–1967: Cambridge St/ation”)
3 VIII 2022
Nie przegap: Lipiec 2022
– Esensja
31 VII 2022
Non omnis moriar: Ciąg dalszy już nie nastąpił
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal, Miroslav Vitouš, Jack DeJohnette „To Be Continued”)
30 VII 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Programowe uczucie niedosytu
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „The Early Years 1967-1972 Cre/ation”)
27 VII 2022
Non omnis moriar: Po co się spieszyć, gdy świat wokół taki piękny
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal „Descendre”)
23 VII 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Rysa na murze
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Roger Waters „Roger Waters: The Wall”)
20 VII 2022
Non omnis moriar: Było sobie trzech jazzmanów…
– Sebastian Chosiński
(Terje Rypdal, Miroslav Vitouš, Jack DeJohnette „Terje Rypdal, Miroslav Vitouš, Jack DeJohnette”)
16 VII 2022
Non omnis moriar: Jakżeż ważne jest to, co nosimy pod spodem
– Sebastian Chosiński
(Bobo Stenson, Arild Andersen, Jon Christensen „Underwear”)
9 VII 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Wyjść poza oczekiwania
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(David Gilmour „Rattle That Lock”)
6 VII 2022
Non omnis moriar: Podejście numer dwa
– Sebastian Chosiński
(Moose Loose „Transition”)
2 VII 2022
Nie przegap: Czerwiec 2022
– Esensja
30 VI 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Ich pierwszy rhythm’n’blues
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Pink Floyd „1965: Their First Recordings”)
29 VI 2022
Non omnis moriar: Wylęgarnia talentów
– Sebastian Chosiński
(Moose Loose „Elgen er løs”)
25 VI 2022
Pink Floyd w XXI wieku: Oko z monitora wciąż patrzy
– Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
(Roger Waters „Amused to Death (reedycja 2015)”)
22 VI 2022
Non omnis moriar: Siły zmierzone na zamiary
– Sebastian Chosiński
(Håkon Graf, Sveinung Hovensjø, Jon Eberson, Jon Christensen „Blow Out”)
18 VI 2022
Live in Turku
– Dawda Jobarteh, Stefan Pasborg
Turning Point
– Adam Forkelid
Ghosted II
– Oren Ambarchi, Johan Berthling, Andreas Werliin
The Death of Kalypso
– Angles & Elle-Kari Sander with Strings
[100%]
Polymelomodus
– Gustav Brom Orchestra
[90%]
Path
– Mathias Landæus
[90%]
Interjazz 3
– Jazzový Orchestr Československého Rozhlasu, Gustav Brom Orchestra
[80%]
Turning Point
– Adam Forkelid
[80%]
Tu miejsce na labirynt…: Już nie tacy „young”, ale z większym „powerem”
– Sebastian Chosiński
Promocja: Z ekranu komputera na dywan – najlepsze LEGO dla graczy
Promocja: Czy zawód programisty to wciąż przyszłościowa profesja?
Promocja: Przebarwienia na twarzy - jak sobie z nimi radzić?
Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski
Clouds
– Randi Pontoppidan, Martin Fabricius
Path
– Mathias Landæus
Twain Walking
– Lis Wessberg
The Night is the Night
– Rotem Geffen
Chaos Rocks
– Hawkestrel