EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Przyznaję się do winy (01) |
Data premiery | 12 maja 1966 |
Reżyseria | Andrzej Konic |
Zdjęcia | Wiesław Dobrowolski, Hubert Waliszewski, Teofil Bitner, Zbigniew Nowak |
Scenariusz | Aleksander Minkowski |
Obsada | Janusz Bukowski, Janusz Paluszkiewicz, Czesław Wołłejko, Emil Karewicz, Aleksandra Zawieruszanka, Irena Szczurowska, Tadeusz Białoszczyński, Manuela Kiernikówna, Lucyna Suchecka, Krzysztof Kowalewski, Zdzisław Maklakiewicz, Jerzy Turek, Jerzy Kaczmarek, Wacław Szklarski, Szczepan Baczyński, Ryszard Kubiak, Jędrzej Kozak |
Muzyka | Andrzej Trybuła |
Rok produkcji | 1966 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji |
Czas trwania | 64 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Ślązak na życiowym rozdrożuKiedy za sensacyjno-szpiegowskie przedstawienie jako reżyser odpowiada Andrzej Konic, który dostał w swoje ręce scenariusz Aleksandra Minkowskiego, oparty na noweli Jerzego Bronisławskiego (w tamtym czasie wciąż służącego w kontrwywiadzie PRL) – musi powstać rzecz ponadprzeciętna. Zwłaszcza że w dwuczęściowym spektaklu „Przyznaję się do winy” główne role zagrali aktorzy tej miary, co Janusz Bukowski, Czesław Wołłejko i Emil Karewicz.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Ślązak na życiowym rozdrożuKiedy za sensacyjno-szpiegowskie przedstawienie jako reżyser odpowiada Andrzej Konic, który dostał w swoje ręce scenariusz Aleksandra Minkowskiego, oparty na noweli Jerzego Bronisławskiego (w tamtym czasie wciąż służącego w kontrwywiadzie PRL) – musi powstać rzecz ponadprzeciętna. Zwłaszcza że w dwuczęściowym spektaklu „Przyznaję się do winy” główne role zagrali aktorzy tej miary, co Janusz Bukowski, Czesław Wołłejko i Emil Karewicz. Andrzej Konic |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Przyznaję się do winy (01) |
Data premiery | 12 maja 1966 |
Reżyseria | Andrzej Konic |
Zdjęcia | Wiesław Dobrowolski, Hubert Waliszewski, Teofil Bitner, Zbigniew Nowak |
Scenariusz | Aleksander Minkowski |
Obsada | Janusz Bukowski, Janusz Paluszkiewicz, Czesław Wołłejko, Emil Karewicz, Aleksandra Zawieruszanka, Irena Szczurowska, Tadeusz Białoszczyński, Manuela Kiernikówna, Lucyna Suchecka, Krzysztof Kowalewski, Zdzisław Maklakiewicz, Jerzy Turek, Jerzy Kaczmarek, Wacław Szklarski, Szczepan Baczyński, Ryszard Kubiak, Jędrzej Kozak |
Muzyka | Andrzej Trybuła |
Rok produkcji | 1966 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji |
Czas trwania | 64 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
więcej »Kości pamięci, silikonowe powłoki, sztuczna krew – już dawno temu twórcy filmowi przyzwyczaili nas do takiego wizerunku androida. Początki jednak były dość siermiężne.
więcej »Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Wehrmacht kontra SS
— Sebastian Chosiński
Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
— Sebastian Chosiński
Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Gdzie są naziści z tamtych lat?
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Hans Kloss w Werwolfie
— Sebastian Chosiński
Ten Brunner, ach! ten Brunner…
— Sebastian Chosiński
Gdy maniak bierze się za Wunderwaffe…
— Sebastian Chosiński
Idzie wiosna od wschodu…
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Wpływ tykwy na rozwój światowej muzyki
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Od krautu do minimalistycznego ambientu
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Ciemne chmury nad Anatewką
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Siła jazzowych orkiestr
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Nie bądź jak kura w Wołominie!
— Sebastian Chosiński
W starym domu nie straszy
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Od smutku do radości
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Eins, zwei, drei, vier, fünf…
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
— Sebastian Chosiński