Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Olga Subbotina
‹Miłość ON/OFF›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMiłość ON/OFF
Tytuł oryginalnyПро любOFF
ReżyseriaOlga Subbotina
ZdjęciaMichaił Agranowicz
Scenariusz
ObsadaFiodor Bondarczuk, Olga Sutułowa, Oksana Fandera, Maria Maszkowa, Jewgienij Styczkin, Juozas Budraitis, Andriej Kuziczow, Anna Starszenbaum, Jekatierina Wuliczenko, Alisa Prizniakowa, Władimir Ruga, Maria Maksakowa, Witalij Alszanski, Aleksiej Osipow, Anton Stiepanow, Maria Kitajewa, Siergiej Wiesnin
MuzykaGleb Matwiejczuk, Andriej Komissarow
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiRosja
Czas trwania106 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

East Side Story: Kopciuszek na widelcu
[Olga Subbotina „Miłość ON/OFF” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
« 1 2

Sebastian Chosiński

East Side Story: Kopciuszek na widelcu
[Olga Subbotina „Miłość ON/OFF” - recenzja]

Subbotinej udało się zgromadzić na planie filmowym całkiem niezłą ekipę aktorską, wśród której nie zabrakło niekwestionowanych gwiazd współczesnej rosyjskiej kinematografii. Przebiegłego biznesmena Władimira Wiktorowicza zagrał sam Fiodor Bondarczuk (reżyser „9 kompanii” oraz „Przenicowanego świata”), a jednego z jego doradców, Konstantina Uszakowa – Jewgienij Styczkin („Puszkin. Ostatni pojedynek”, „Panowie oficerowie: Uratować imperatora”, „Sala numer 6”, „Spaleni słońcem 2: Oczekiwanie”, „Nie trzeba się martwić”). W żonę Włada, Ładę, wcieliła się Oksana Fandera („Kamienny łeb”), z kolei w Daszę – Olga Sutułowa („Nirwana”). Sekretarka biznesmena, piękna, ale pechowa Lena, ma twarz Anny Starszenbaum („Dzieciom do lat 16…”), zaś jej ojciec – legendarnego litewskiego aktora, dziś już siedemdziesięcioletniego, Juozasa Budraitisa („Anastazja Słucka”, „Czarna Błyskawica”). Jedną z przyjaciółek Łady zagrała natomiast Jekatierina Wuliczenko („Kryptonim Gwiazda”, „Szczęściarz”). Za najmniej znaną w całym gronie uznać można Marię Maszkową, czyli filmową kosmetyczkę Ritę, współlokatorkę Daszy. Los sprawił, że urodziła się ona w 1985 roku w Nowosybirsku w rodzinie słynnego radzieckiego aktora Władimira Maszkowa. Na scenie teatralnej pojawiała się już od siódmego roku życia; w filmie zadebiutowała jako dwunastolatka w baśni Władimira Grammatikowa „Malienkaja princessa”. Gdy dorosła, postanowiła pójść swoją drogą i podjęła studia ekonomiczna. Wytrzymała na nich zaledwie dwa miesiące, po czym… poszła jednak w ślady ojca przeniosła się do Wyższej Szkoły Teatralnej imienia Borisa Szczukina. Popularność przyniósł jej udział w dwóch częściach wielkiego komediowego hitu Maksima Pieżemskiego „Mama, nie goriuj!” (1998, 2005) oraz w szwedzko-rosyjskim thrillerze Andersa Bankego „Goriaczije nowosti” (2009). Pierwszą główną rolę zagrała dopiero przed dwoma laty – w komedii noworocznej „Opieracyja Prawiednik” w reżyserii Pawła Bardina i Marii Machańko.
Za kamerą Subbotina postawiła starego wyjadacza, specjalistę, jakich mało w swoim fachu – Michaiła Agranowicza (rocznik 1946). Po ukończeniu wydziału operatorskiego Wszechzwiązkowego Państwowego Instytutu Kinematografii w 1970 roku dość długo szukał wytwórni, która zapewniłaby mu stały etat. Próbował szczęścia w Tadżykistanie, gdzie zrealizował swój debiutancki film – „Habib, powielitiel zmiej” (1972) Anwara Turajewa – by ostatecznie w połowie lat 70. zakotwiczyć w „Mosfilmie”. Od tamtej pory zatrudniano go przede wszystkim przy ekranizacjach wielkiej literatury: Iwana Turgieniewa („Rudin” Konstantina Woinowa, 1977), Aleksandra Puszkina („Maleńkie tragedie” Michaiła Szwejcera, 1979), Lwa Tołstoja („Sonata kreutzerowska” Szwejcera, 1987; „Za co?” Jerzego Kawalerowicza, 1995), Maksima Gorkiego („Matka” Gleba Panfiłowa, 1989), Nikołaja Gogola („Rewizor” Siergieja Gazarowa, 1996) oraz Bertolda Brechta („Kariera Arturo Ui” Borisa Błanka, 1996). Najwięcej satysfakcji i zaszczytów przyniosła mu jednak współpraca z Gruzinem Tengizem Abeładze przy słynnej „Pokucie” (1984). W ostatnich latach natomiast Agranowicz stał się etatowym operatorem Panfiłowa – poza wspomnianą już „Matką”, zrealizował z nim jeszcze trzy obrazy: dramat historyczny „Romanowowie” (2000), serialową adaptację „Kręgu pierwszego” (2006) Aleksandra Sołżenicyna oraz pięknie stylizowaną ekranizację dziewiętnastowiecznego dramatu Aleksandra Ostrowskiego „Bez winy winowatyje” (2008). Scenariusz „Miłości ON/OFF” wyszedł spod pióra niespełna czterdziestoletniej Wiktorii Jewsiejewej, absolwentki WGIK-u, która zanim zajęła się zawodowo pisaniem na potrzeby kinematografii, przez dziesięć lat pracowała jako dziennikarka, redagując internetowe wydanie gazety „Argumenty i fakty”. W roli scenarzystki wyspecjalizowała się przede wszystkim w adaptacjach komediowych kryminałów Darii Doncowej; ma na koncie pojedyncze odcinki „Eulampii Romanowej” (2003-2004), „Daszy Wasiliejewej” (2003-2004), „Wioli Tarakanowej” (2005) oraz „Iwana Poduszkina” (2007). Poza tym pracowała przy całej masie seriali obyczajowych i kryminalnych. Jej kinowym debiutem była natomiast komedia przygodowa Jusupa Razykowa „Bieglianki” (2007). Stworzenie ścieżki dźwiękowej reżyserka powierzyła sprawdzonemu już przy okazji innych produkcji duetowi Andriej Komissarow i Gleb Matwiejczuk („Kamienny łeb”, „Nowa Ziemia”, „Jarosław. Tysiąc lat temu”), którzy ani nie zawiedli, ani też nie ujęli widza jakimś szczególnie pięknym fragmentem muzycznym.
koniec
« 1 2
6 lutego 2011
1) Akcja powieści (i tym samym filmu) rozgrywa się jeszcze w czasach, gdy odbywały się wybory na gubernatorów; dzisiaj urząd ten sprawowany jest z nominacji.

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.