Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

East Side Story: Szósty stopień oddalenia… od prezydenta Miedwiediewa
[Timur Biekmambietow, Aleksander Wojtinski, Dmitrij Kisieliow, Aleksander Andriuszczenko, Jarosław Czeważewski, Ignasio Sanchez „Choinki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
« 1 2

Sebastian Chosiński

East Side Story: Szósty stopień oddalenia… od prezydenta Miedwiediewa
[Timur Biekmambietow, Aleksander Wojtinski, Dmitrij Kisieliow, Aleksander Andriuszczenko, Jarosław Czeważewski, Ignasio Sanchez „Choinki” - recenzja]

W Ufie z kolei niemłoda już Julia, na co dzień dyrektorka zakładu, wybiera się na zakupy do supermarketu; tam przypadkiem zauważa swojego narzeczonego w towarzystwie kochanki. Mimo rozpaczy, idzie na spotkanie z przyjaciółkami; te z kolei starają się je pocieszyć, ale okazuje się to niezwykle trudne. W Permie dwóch nastolatków pragnie rozstrzygnąć odwieczny spór – kto jeździ szybciej, narciarz czy snowboardzista? Nie wybierają się jednak w tym celu na zaśnieżoną górę, ale… na najwyższe piętro starej kamienicy, by zjechać na dół po schodach i poręczy. Wyścig kończy się tym, że narciarz, odrobinę szybszy, wpada na stojącą przy skrzynkach na listy babcię Manię. Staruszka pada jak nieżywa na posadzkę, a chłopacy zastanawiają się, czy jest jeszcze jakaś szansa, aby ją uratować. W Kazaniu z kolei przecinają się losy dwójki studentów – Michaiła i Leny, którym, choć wydaje się, że są na przeciwległych biegunach Ziemi, przyjdzie jeszcze przed nadejściem Nowego Roku spotkać się w cztery oczy. W finale akcja wraca do punktu wyjścia, czyli Kaliningradu, gdzie poznajemy jeszcze jedną barwną postać – pochodzącego z turkmeńskiego Aszchabadu Jusupa. Przeżywa on w restauracji MacDonald’s bardzo zabawną przygodę, w wyniku której wchodzi w posiadanie telefonu komórkowego należącego do Igora, urzędnika z kancelarii prezydenta Miedwiediewa. Tym sposobem również przybysz z dalekiej Azji Środkowej odgrywa niepoślednią rolę w całej historii. „Choinki” to pełna ciepła i pogody ducha bezpretensjonalna komedia obyczajowa, która ma nie tylko bawić, ale nade wszystko nieść nadzieję. I w takiej kategorii sprawdza się znakomicie. Pod warunkiem jednak, co wydaje się oczywiste, że przymkniemy oko na wszystkie – typowe dla filmów o charakterze świąteczno-noworocznym – spłycenia i uproszczenia.
W obsadzie „Choinek” znalazła się cała masa gwiazd i gwiazdeczek rosyjskiego kina – począwszy od tych największych, po te dopiero wschodzące. W rolach dzieci z kaliningradzkiego sierocińca pojawili się trzynastoletnia Alina Bułynko (czyli filmowa Warwara) oraz młodszy od niej o rok Siergiej Pochodajew (Wowka). Dziewczynka, która od piątego roku życia uczy się w szkole baletowej, ma już całkiem spore doświadczenie przed kamerą; do tej pory zagrała w dziesięciu filmach, w tym między innymi w tak wielkim przeboju, jak „Miłostki-zagwozdki 2” (2008) Maksima Pieżemskiego. Zazdrosnego biznesmena Borisa zagrał trzydziestodwuletni Iwan Urgant, absolwent Sankt-Petersburskiej Państwowej Akademii Sztuk Teatralnych, który zyskał popularność dzięki występom w dwóch komediach romantycznych: „Troje i Snieżynka” (2007) Pawła Bardina i Mgera Mkrtcziana oraz „Wolszebnik” (2008) Andresa Puustusmyy. W pogrywającego z nim aktora Żenię wcielił się natomiast Siergiej Swietłanow (rocznik 1977), rodem ze Swierdłowska (dzisiejszego Jekaterynburga), który dał się poznać rodakom w zwariowanej, choć niekoniecznie wysokich lotów, komedii „Nasza Rosja. Jajca losu” (2010) Gleba Orłowa. Urokliwa Ola zawdzięcza swą twarz Jelenie Płaksinej, znanej między innymi z historycznego obrazu Dmitrija Korobkina „Jarosław. Tysiąc lat temu” (2010). Piosenkarkę pop, do której wzdycha krasnojarski taksówkarz Pasza Bondariew, czyli Nikita Priesniakow („Indygo”), zagrała dwudziestoośmioletnia Wiera Breżniewa, przez kilka lat wokalistka girlsbandu VIA Gra, mająca również na koncie rolę pięknej blondynki w dwóch częściach „Miłości w wielkim mieście” (2009-2010) Mariusa Wajsberga; jej przyjacielem Fiodorem był z kolei Boris Chwosznianski („Huśtawka” Antona Siwiersa). Najlepiej obsadzona jest nowelka jekaterynburska, w której pojawili się Siergiej Garmasz („Nasi”, „72 metry”, „12”, „Rosyjska gra”, „Bikiniarze”, „Przenicowany świat”, „Spaleni słońcem 2”, „Czarna Błyskawica”, „Zapis namiętności”, „Kryj się!”, „Na końcu świata”) jako kapitan Sinicyn, Artur Smoljaninow („Rok 1612”, „Ten, który gasi światło”, „Ja”, „Księga Mistrzów”) jako złodziej Aleksiej oraz Jekatierina Wilkowa („Ten, który gasi światło”, „Bikiniarze”, „Czarna Błyskawica”) w roli jego przyjaciółki Aliny.
W poszukującą miłości Julię, dyrektorkę zakładu w Ufie, wcieliła się Maria Poroszyna („Straż Nocna”, „Straż Dzienna”), a w jedną z jej przyjaciółek – Olga Tumajkina („Utracone imperium”). Studenta Miszę, który miał przywitać Sylwestra na słonecznej Kubie, zagrał Siergiej Druzjak („18/14”, „Rusini”), zaś wzdychającą do niego Lenę – dwudziestodwuletnia modelka Kristina Asmus. Mieszkający w Permie snowboardzista Kolian zawdzięcza swój wizerunek Aleksandrowi Gołowinowi („Swołocz”), natomiast jego przyjaciel narciarz – Aleksandrowi Domogarowowi młodszemu (którego jesienią będziemy mieli okazję zobaczyć w epizodycznej roli w „Bitwie warszawskiej 1920” Jerzego Hoffmana); poturbowana przez tego ostatniego babcia Mania to w rzeczywistości Galina Stachanowa („Dom Słońca”). Przez kilka minut mamy również okazję podziwiać na ekranie przyjaciela Biekmambietowa jeszcze z czasów studenckich, mającego polskie korzenie Wiktora Wierżbickiego („Paragraf 78”, „12”, „Admirał”, „Miraż”, „Czarna Błyskawica”, „W grze”, „Jarosław. Tysiąc lat temu”), rolę narratora producent powierzył z kolei Konstantinowi Chabienskiemu („Nasi”, „Admirał”, „Cud”). Za kamerami Biekmambietow postawił duet, z którym współpracował już przy okazji „Czarnej Błyskawicy” – Siergieja Trofimowa i Lewana Kapanadzego. Ścieżkę dźwiękową skomponował zaś, urodzony w 1971 roku w Nowosybirsku, Paweł Jesienin, wcześniej przez wiele lat kierujący karierą popularnych w Rosji wykonawców popowych – piosenkarza Aleksandra Miedwiediewa (Szury) oraz zespołu Hi-Fi.
koniec
« 1 2
16 stycznia 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Ucz się (nieistniejących) języków!
— Sebastian Chosiński

Czy można mieć nadzieję w Piekle?
— Sebastian Chosiński

Wielkie bohaterstwo małych ludzi
— Sebastian Chosiński

Gdy rzeczywistość zastępuje fikcję
— Sebastian Chosiński

Dwie siostry i pamięć o matce
— Sebastian Chosiński

W poszukiwaniu straconego życia
— Sebastian Chosiński

Azerski „bękart wojny”
— Sebastian Chosiński

Za nieswoją ojczyznę
— Sebastian Chosiński

Od miłości do nienawiści
— Sebastian Chosiński

By państwo rosło w siłę, a obywatele czuli się bezpieczniej
— Sebastian Chosiński

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Sierpień 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Stępione kły Konfederatów
— Ewa Drab

Kulą w łeb
— Ewa Drab

Gasnący błysk
— Kamil Witek

Każdy chce mieć swojego Matrixa
— Piotr Dobry

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.